Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bindning till vilken skida
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="xhib" data-source="post: 1318323" data-attributes="member: 12730"><p>Plast åldras på ett annat sätt än metall. Kanske inte ett problem för prylnissarna som byter utrustning ofta, men om man vill kunna använda bindningarna länge så avråder åtminstone Fritschi, och kanske andra tillverkare också, från att använda deras bindningar när de har blivit 10 år gamla. Detta oavsett hur lite de har använts.</p><p>Se svaret nedan från dem när jag ifrågasatte hur en Diamir Freeride bindning kunde gå sönder i tådelen när jag åkte med dem i en enkel pist trots att de bara var använda 8 dagar. Plasten sprack mitt i en sväng. Bindningarna köptes 2011 och användes en vecka då. Sen stod skidor med bindning av olika anledningar i ett mörkt förråd i 11 år innan jag använde dem igen. Då gick de sönder andra dagen.</p><p>Kunde säkert hänt även med andra bindningar, men ju mer ”vitala” delar som består av plast desto större risk är det att de pajar när de blir lite äldre.</p><p></p><p>[ATTACH=full]38520[/ATTACH]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="xhib, post: 1318323, member: 12730"] Plast åldras på ett annat sätt än metall. Kanske inte ett problem för prylnissarna som byter utrustning ofta, men om man vill kunna använda bindningarna länge så avråder åtminstone Fritschi, och kanske andra tillverkare också, från att använda deras bindningar när de har blivit 10 år gamla. Detta oavsett hur lite de har använts. Se svaret nedan från dem när jag ifrågasatte hur en Diamir Freeride bindning kunde gå sönder i tådelen när jag åkte med dem i en enkel pist trots att de bara var använda 8 dagar. Plasten sprack mitt i en sväng. Bindningarna köptes 2011 och användes en vecka då. Sen stod skidor med bindning av olika anledningar i ett mörkt förråd i 11 år innan jag använde dem igen. Då gick de sönder andra dagen. Kunde säkert hänt även med andra bindningar, men ju mer ”vitala” delar som består av plast desto större risk är det att de pajar när de blir lite äldre. [ATTACH type="full"]38520[/ATTACH] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bindning till vilken skida
Tillbaka
Topp