Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
vilken bindning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 868929" data-attributes="member: 46762"><p>916 är tillbaka nästa år, ska bli spännande att se hur den prissätts!</p><p></p><p>Det är ganska intressant hur folk bedömmer huruvida en bindning är bra... Kidsen utgår från om stoppersarna håller och de vuxna vill ha bindning där huset aldrig pajjar. </p><p></p><p>Att stoppers pajjar har jag skrivit om för något år sedan, det handlar ju bara om att pjäxan studsar/löser när den inte ska vid baklängesåkning/landning. Lösning: bättre inställning/flex på bindningen. </p><p></p><p>Ett par 916 kan pajja på samma sätt som ett par sth12 kan då de ser likadana ut vid stoppersen, men då man inte lossnar lika lätt på 916 kommer de stoppersarna hålla bättre...</p><p></p><p>Dock har jag aldrig sett en stoppet till en FKS eller Pivot flyga ut. Där ryker väl snarare hela häldelen om det skiter sig!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 868929, member: 46762"] 916 är tillbaka nästa år, ska bli spännande att se hur den prissätts! Det är ganska intressant hur folk bedömmer huruvida en bindning är bra... Kidsen utgår från om stoppersarna håller och de vuxna vill ha bindning där huset aldrig pajjar. Att stoppers pajjar har jag skrivit om för något år sedan, det handlar ju bara om att pjäxan studsar/löser när den inte ska vid baklängesåkning/landning. Lösning: bättre inställning/flex på bindningen. Ett par 916 kan pajja på samma sätt som ett par sth12 kan då de ser likadana ut vid stoppersen, men då man inte lossnar lika lätt på 916 kommer de stoppersarna hålla bättre... Dock har jag aldrig sett en stoppet till en FKS eller Pivot flyga ut. Där ryker väl snarare hela häldelen om det skiter sig! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
vilken bindning?
Tillbaka
Topp