Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken Booster strap och var köpa den?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 997712" data-attributes="member: 12483"><p>Kul att det funkade för dig. Som SiSt ovan beskriver så finns det dels elastiska (3?) delar i strapen, dels en stum del. Rimligen minskar elasticiteten ju hårdare du tajtar åt strapen, för att till slut komma till ett läge där det i princip blir stumt, dvs ingen elasticitet alls.</p><p> </p><p>Jag drar åt strapen förhållandevis hårt, dock ej max. Subjektivt är effekten en "vänligare" flex i hela skon, svårt att beskriva. Mina Technica hade redan från början en progressiv flex, men på något sätt känns det lättare att hitta rätt plöstryck nu(?). Ska prova lite till naturligtvis. Just nu åker jag mest pist, i helgen blev det SL-carvers 165 cm 5-6 timmar. Intrycket är rätt likartat när jag kör på mina 182 cm Funkallistic.</p><p></p><p>Hmmm... varma, mjuka ...?</p><p></p><p>Återkommer.</p><p>/A</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 997712, member: 12483"] Kul att det funkade för dig. Som SiSt ovan beskriver så finns det dels elastiska (3?) delar i strapen, dels en stum del. Rimligen minskar elasticiteten ju hårdare du tajtar åt strapen, för att till slut komma till ett läge där det i princip blir stumt, dvs ingen elasticitet alls. Jag drar åt strapen förhållandevis hårt, dock ej max. Subjektivt är effekten en "vänligare" flex i hela skon, svårt att beskriva. Mina Technica hade redan från början en progressiv flex, men på något sätt känns det lättare att hitta rätt plöstryck nu(?). Ska prova lite till naturligtvis. Just nu åker jag mest pist, i helgen blev det SL-carvers 165 cm 5-6 timmar. Intrycket är rätt likartat när jag kör på mina 182 cm Funkallistic. Hmmm... varma, mjuka ...? Återkommer. /A [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken Booster strap och var köpa den?
Tillbaka
Topp