Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken bräda?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kaskar" data-source="post: 837425" data-attributes="member: 66286"><p>Tjena,</p><p></p><p>Kul att du tar tag i det hela och köper grejer. Hyrgrejer är det jäkligt svårt att få till bra.</p><p></p><p>1. 25cm i bredd verkar lagom. "Wide" blir overkill.</p><p>2. 159 låter helt OK men eftersom du inte verkar åkt SÅ mycket så är det ingen nackdel men kortare längder. En längre bräda kräver mer att svänga runt men ger bättre stabilitet om du spättar ettor, vilket man kanske inte gör så ofta som nybörjare.</p><p>3. Vikten är nog inte det avgörande. Eftersom du ändå är ganska lång så kommer din tyngdpunkt högre upp och du får ner kraft i brädan. Den gamla hederliga formeln Kraften=Längden+Vikten som vi alla lärde oss i skolan</p><p></p><p>Men jag tycker du kan ta en mjuk bräda. Det är mycket lättare att lära sig åka på en sån.</p><p></p><p>Ang. brädpaketen du listar så tror jag att brädorna är OK men bindningarna kanske lämnar lite att önska. Vriststrapen ser ganska tunn ut och det kan göra dem obekväma. Samtidigt, hade man fått såna bindningar för 15 år sedan så hade man varit överlycklig, så de funkar säkert jättebra för dig. Morrow ha funnits med länge så deras grejer är det inget fel på.</p><p></p><p>Det viktigaste att tänka på. Ha skoj!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kaskar, post: 837425, member: 66286"] Tjena, Kul att du tar tag i det hela och köper grejer. Hyrgrejer är det jäkligt svårt att få till bra. 1. 25cm i bredd verkar lagom. "Wide" blir overkill. 2. 159 låter helt OK men eftersom du inte verkar åkt SÅ mycket så är det ingen nackdel men kortare längder. En längre bräda kräver mer att svänga runt men ger bättre stabilitet om du spättar ettor, vilket man kanske inte gör så ofta som nybörjare. 3. Vikten är nog inte det avgörande. Eftersom du ändå är ganska lång så kommer din tyngdpunkt högre upp och du får ner kraft i brädan. Den gamla hederliga formeln Kraften=Längden+Vikten som vi alla lärde oss i skolan Men jag tycker du kan ta en mjuk bräda. Det är mycket lättare att lära sig åka på en sån. Ang. brädpaketen du listar så tror jag att brädorna är OK men bindningarna kanske lämnar lite att önska. Vriststrapen ser ganska tunn ut och det kan göra dem obekväma. Samtidigt, hade man fått såna bindningar för 15 år sedan så hade man varit överlycklig, så de funkar säkert jättebra för dig. Morrow ha funnits med länge så deras grejer är det inget fel på. Det viktigaste att tänka på. Ha skoj! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken bräda?
Tillbaka
Topp