Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bredd föredrar du?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 153517" data-attributes="member: 46762"><p>Jag dansar runt på 96 och jag kommer nog aldrig gå under 90 för allroundskidor! jag gillar stabiliteten och vetskapen om att jag kan svänga ut i lösnön utan att behöva hänga i skaften för att undvika dykningar... Jag körde runt på mina Scratch BC i Åre vid nyår, vilket kanske inte var den bästa skidan, men då det är is så är det väldigt få allroundskidor som är roliga (då är det racelagg som gäller) och då det inte var is så var skidorna riktigt bra. Med lite uppkörd snö som man kunde surfa igenom ovanför olympiaplatån och hård och fin pist ju längre ned man kom i system så var det inga som helst problem med 96mm under foten. Det var faktiskt riktigt kul. Visst, man behöver lite fart för att lägga upp dom på kant, men behöver vi inte alla det?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 153517, member: 46762"] Jag dansar runt på 96 och jag kommer nog aldrig gå under 90 för allroundskidor! jag gillar stabiliteten och vetskapen om att jag kan svänga ut i lösnön utan att behöva hänga i skaften för att undvika dykningar... Jag körde runt på mina Scratch BC i Åre vid nyår, vilket kanske inte var den bästa skidan, men då det är is så är det väldigt få allroundskidor som är roliga (då är det racelagg som gäller) och då det inte var is så var skidorna riktigt bra. Med lite uppkörd snö som man kunde surfa igenom ovanför olympiaplatån och hård och fin pist ju längre ned man kom i system så var det inga som helst problem med 96mm under foten. Det var faktiskt riktigt kul. Visst, man behöver lite fart för att lägga upp dom på kant, men behöver vi inte alla det? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bredd föredrar du?
Tillbaka
Topp