Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bredd på skidorna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Revland" data-source="post: 601945" data-attributes="member: 90278"><p>Funderar på att byta skidor nu i vinter.</p><p></p><p>Kör just nu på ett par Head monster 82. Tycker att dessa fungerar utmärkt i pisten, men dessvärre inte utanför. Skulle vilja ha ett par bredare, gärna twintips, som finns till ett hyfsat pris. </p><p></p><p>Jag åker mest utanför pisten, men även en del i den och händer att man drar ett varv i parken. </p><p>Har tidigare kört på ganska hårda skidor, tycker detta har funkat bra och det är något jag skulle vilja fortsätta med. </p><p></p><p>Den största frågan är vilken bredd man ska ha på skidorna, är 105 mm för brett för att köra med i pisten? Kommer skillnaden bli stor emot 82 mm? </p><p></p><p>Åker mest i de svenska fjällen, är ca 190 lång och väger 80-85, åktyp: avancerad.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Revland, post: 601945, member: 90278"] Funderar på att byta skidor nu i vinter. Kör just nu på ett par Head monster 82. Tycker att dessa fungerar utmärkt i pisten, men dessvärre inte utanför. Skulle vilja ha ett par bredare, gärna twintips, som finns till ett hyfsat pris. Jag åker mest utanför pisten, men även en del i den och händer att man drar ett varv i parken. Har tidigare kört på ganska hårda skidor, tycker detta har funkat bra och det är något jag skulle vilja fortsätta med. Den största frågan är vilken bredd man ska ha på skidorna, är 105 mm för brett för att köra med i pisten? Kommer skillnaden bli stor emot 82 mm? Åker mest i de svenska fjällen, är ca 190 lång och väger 80-85, åktyp: avancerad. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bredd på skidorna?
Tillbaka
Topp