Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bredd på skidorna?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Eiirik" data-source="post: 601954" data-attributes="member: 61205"><p>Detta är något som går att debbatera i evighet. Bredare skidor blir i regel tråkigare och mindre livfulla i pist, och man växlar bara från kant till kant och har svårare att "styra" skidan in i sväng. Man skall även ta i beaktande att riktigt breda skidor får ett sämre isgrepp då skidan tenderar att vika sig något under sväng i hård pist.</p><p>Personligen tycker jag att 105 mm är för brett att åka pist och göra utflykter utanför med, </p><p>Mina mått är ganska lika dina (193cm och 94kg). och jag använder mig av skidor 193cm och 87mm. </p><p>Hoppas det gav något sen finns det säkert andra med andra åsikter som kan ge bättre svar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Eiirik, post: 601954, member: 61205"] Detta är något som går att debbatera i evighet. Bredare skidor blir i regel tråkigare och mindre livfulla i pist, och man växlar bara från kant till kant och har svårare att "styra" skidan in i sväng. Man skall även ta i beaktande att riktigt breda skidor får ett sämre isgrepp då skidan tenderar att vika sig något under sväng i hård pist. Personligen tycker jag att 105 mm är för brett att åka pist och göra utflykter utanför med, Mina mått är ganska lika dina (193cm och 94kg). och jag använder mig av skidor 193cm och 87mm. Hoppas det gav något sen finns det säkert andra med andra åsikter som kan ge bättre svar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken bredd på skidorna?
Tillbaka
Topp