Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken Burton snownboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stonedeaf" data-source="post: 7907" data-attributes="member: 14147"><p>Hay!</p><p>Har samma problem jag, ska bumma i Österike och planerar att köpa bräda innan jag åker.. Jag har kollat på precis de modeller du nämnde och kommit fram till följande:</p><p></p><p>Custom: Kan bli lite väl "tam" om man jämför med de andra två.. Om den fladdrar i fart eller inte är det många som är oense om, ibland verkar den göra det, ibland inte. Troligtvis billigaste brädan dock, går loss på 5700:-</p><p></p><p>Frontier: Hårdaste brädan av dessa, ska tydligen hålla kant jävligt bra och vara omöjlig att få instabil i farter. Ett monster om man vill åka fort och stort.. många säger även att den fungerar i parken, men jämförelsevis är nog de andra två bättre. Priset hamnar nog i samma klass som Custom fasst en bit över, säg typ 5900-6000 någonstans.</p><p></p><p>BMC: Dyraste brädan, Ja, men standard priset ligger på 6600 vilket ju inte är alltför långt ifrån de andra två... kan man sen få lite d/c, ja då blir den verkligen intressant! Åkmässigt verkar den ligga mellan de andra två - plus det att den pga kärnan är lättare.. hur mycket det märks i åkningen vet jag inte. För min del lutar det åt en BMC i år.... (kan få en ganska ok deal så..)</p><p></p><p>Om du kan hitta någon av dessa brädor från förra året så borde du ju kunna köpa dem billigt - brädorna i sig är identiska, gäller bmc och frontier i alla fall (bortsätt grafiken, men vem bryr sig om den?)</p><p>Jag köper troligtvis en Frontier eller en BMC... Notera dock att jag aldrig har kört någon av dessa brädor så du kanske inte bör ta allt för hårt på vad jag har skrivit - infon kommer mestadels från www.snowboarderreview.com och Burtons diskutionsforum www.burton.com/developer Jag tycker du ska gå in där för att få mer "kött på benen" innan du bestämmer dig...</p><p>Mina åsikter kommer i alla fall inte från katalogerna...!</p><p></p><p>Kommer du fram till någonting annat än vad jag skrev om brädorna ovan kan du ju höra av dig....</p><p>/// Donnie</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stonedeaf, post: 7907, member: 14147"] Hay! Har samma problem jag, ska bumma i Österike och planerar att köpa bräda innan jag åker.. Jag har kollat på precis de modeller du nämnde och kommit fram till följande: Custom: Kan bli lite väl "tam" om man jämför med de andra två.. Om den fladdrar i fart eller inte är det många som är oense om, ibland verkar den göra det, ibland inte. Troligtvis billigaste brädan dock, går loss på 5700:- Frontier: Hårdaste brädan av dessa, ska tydligen hålla kant jävligt bra och vara omöjlig att få instabil i farter. Ett monster om man vill åka fort och stort.. många säger även att den fungerar i parken, men jämförelsevis är nog de andra två bättre. Priset hamnar nog i samma klass som Custom fasst en bit över, säg typ 5900-6000 någonstans. BMC: Dyraste brädan, Ja, men standard priset ligger på 6600 vilket ju inte är alltför långt ifrån de andra två... kan man sen få lite d/c, ja då blir den verkligen intressant! Åkmässigt verkar den ligga mellan de andra två - plus det att den pga kärnan är lättare.. hur mycket det märks i åkningen vet jag inte. För min del lutar det åt en BMC i år.... (kan få en ganska ok deal så..) Om du kan hitta någon av dessa brädor från förra året så borde du ju kunna köpa dem billigt - brädorna i sig är identiska, gäller bmc och frontier i alla fall (bortsätt grafiken, men vem bryr sig om den?) Jag köper troligtvis en Frontier eller en BMC... Notera dock att jag aldrig har kört någon av dessa brädor så du kanske inte bör ta allt för hårt på vad jag har skrivit - infon kommer mestadels från www.snowboarderreview.com och Burtons diskutionsforum www.burton.com/developer Jag tycker du ska gå in där för att få mer "kött på benen" innan du bestämmer dig... Mina åsikter kommer i alla fall inte från katalogerna...! Kommer du fram till någonting annat än vad jag skrev om brädorna ovan kan du ju höra av dig.... /// Donnie [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken Burton snownboard
Tillbaka
Topp