Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Vilken film ska man ha i kameran
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="freeride_nu" data-source="post: 1196" data-attributes="member: 10565"><p>Att ta snöbilder med helautomatisk kamera (om så är fallet) kan vara svårt, eftersom bilderna tenderar att bli underexponerade. Allt ljus som snön reflekterar lurar ljusmätaren i kameran att tro att det är ljusare än vad det egentligen är. Följden blir att själva motivet blir mörkt. En kamera där du själv kan gå in och styra exponeringen är då att föredra. En annan lösning är att kompensera för underexponeringen vid kopieringen av filmen.</p><p>/Blixt Gordon</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="freeride_nu, post: 1196, member: 10565"] Att ta snöbilder med helautomatisk kamera (om så är fallet) kan vara svårt, eftersom bilderna tenderar att bli underexponerade. Allt ljus som snön reflekterar lurar ljusmätaren i kameran att tro att det är ljusare än vad det egentligen är. Följden blir att själva motivet blir mörkt. En kamera där du själv kan gå in och styra exponeringen är då att föredra. En annan lösning är att kompensera för underexponeringen vid kopieringen av filmen. /Blixt Gordon [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Vilken film ska man ha i kameran
Tillbaka
Topp