Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilken flex på pjäxa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MissPow" data-source="post: 1000286" data-attributes="member: 125794"><p>Det man kan tänka på är att en rumsvarm pjäxa ofta känns mjukare än en pjäxa som körs omkring i -20. Vilket säger sig självt egentligen. Jag har 100 i flex på mina Salomon Quest. Jag, som kanske mitt nick avslöjar, är tjej (=betydligt lättare än vad du är). Och 100 funkar utmärkt. </p><p></p><p>Jag skulle välja 100 om du står mellan 80 och 100. I början kanske det känns som om du får kämpa lite väl mycket för att få fram knät men det är en vanesak. Får du in det har du större nytta av en styvare pjäxa eftersom du kommer kunna lägga mer tryck och få en roligare och bättre åkning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MissPow, post: 1000286, member: 125794"] Det man kan tänka på är att en rumsvarm pjäxa ofta känns mjukare än en pjäxa som körs omkring i -20. Vilket säger sig självt egentligen. Jag har 100 i flex på mina Salomon Quest. Jag, som kanske mitt nick avslöjar, är tjej (=betydligt lättare än vad du är). Och 100 funkar utmärkt. Jag skulle välja 100 om du står mellan 80 och 100. I början kanske det känns som om du får kämpa lite väl mycket för att få fram knät men det är en vanesak. Får du in det har du större nytta av en styvare pjäxa eftersom du kommer kunna lägga mer tryck och få en roligare och bättre åkning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilken flex på pjäxa?
Tillbaka
Topp