Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken hyrbil ska man ta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stortlopp" data-source="post: 1322065" data-attributes="member: 156590"><p>Hur tänker ni kring hyrbilsfirmornas tillägg för t.ex. självriskreducering och övriga "tjänster"? Självriskerna dom listas som bas är generellt galet höga. Är detta något man kan täcka med annan försäkring (och har någon faktiskt lyckats göra det?)?</p><p></p><p>Inte helt lätt att jämföra bolagen, alla verkar ha olika modeller. Ta t.ex. Hertz som jag testade att söka på en "mid size" bil i Milano för en vecka. 660€, och då vill dom att man klickar i självriskeliminering för 527€ (<em>även om det verkar finnas en mass undantag när man kollar villkoren</em>). Men då tar dom även extra för ytterligare "försäkringar" .. vilken djungel.</p><p></p><p>När jag bokar i tjänsten så hämtar jag bara ut den, och behöver inte tänka på sånt här.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stortlopp, post: 1322065, member: 156590"] Hur tänker ni kring hyrbilsfirmornas tillägg för t.ex. självriskreducering och övriga "tjänster"? Självriskerna dom listas som bas är generellt galet höga. Är detta något man kan täcka med annan försäkring (och har någon faktiskt lyckats göra det?)? Inte helt lätt att jämföra bolagen, alla verkar ha olika modeller. Ta t.ex. Hertz som jag testade att söka på en "mid size" bil i Milano för en vecka. 660€, och då vill dom att man klickar i självriskeliminering för 527€ ([I]även om det verkar finnas en mass undantag när man kollar villkoren[/I]). Men då tar dom även extra för ytterligare "försäkringar" .. vilken djungel. När jag bokar i tjänsten så hämtar jag bara ut den, och behöver inte tänka på sånt här. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken hyrbil ska man ta?
Tillbaka
Topp