Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken hyrbil ska man ta?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="DrDim" data-source="post: 1322068" data-attributes="member: 176381"><p>Hyr typ alltid via hertz då de har fri extra förare om man är gift så frugan kan köra som backup. Tar aldrig extraförsäkring utan har tänkt att mitt kreditkort försäkring täcker. Den här gången var dock självrisken högre än 15000kr vilket mitt ena kort har, så gick med i Riksförbundet M som täcker upp till 30 000kr. Har dock aldrig behövt använda självrisk. En gång påpekade de en skada men jag visade upp en film på hyrbilen som jag tagit när jag hämtade ut bilen som visade skadan och då släppte de det direkt. </p><p></p><p>Jag brukar boka om hyrbilen några gånger då jag bokar första gången några månader innan och sen med jämna mellanrum kollar om priserna gått ned och i sånt fall gör en ny bokning och tar bort den gamla. Fick betala 100 euro mindre än min första bokning genom detta trick på årets italiensemester. Brukar ta mellanstor bil för att få plats med packning och ha okej AC. Har hyrt en Fiat Panda en gång det gör jag inte om!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="DrDim, post: 1322068, member: 176381"] Hyr typ alltid via hertz då de har fri extra förare om man är gift så frugan kan köra som backup. Tar aldrig extraförsäkring utan har tänkt att mitt kreditkort försäkring täcker. Den här gången var dock självrisken högre än 15000kr vilket mitt ena kort har, så gick med i Riksförbundet M som täcker upp till 30 000kr. Har dock aldrig behövt använda självrisk. En gång påpekade de en skada men jag visade upp en film på hyrbilen som jag tagit när jag hämtade ut bilen som visade skadan och då släppte de det direkt. Jag brukar boka om hyrbilen några gånger då jag bokar första gången några månader innan och sen med jämna mellanrum kollar om priserna gått ned och i sånt fall gör en ny bokning och tar bort den gamla. Fick betala 100 euro mindre än min första bokning genom detta trick på årets italiensemester. Brukar ta mellanstor bil för att få plats med packning och ha okej AC. Har hyrt en Fiat Panda en gång det gör jag inte om!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken hyrbil ska man ta?
Tillbaka
Topp