Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilken längd på völkl RTM 84
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sarastro" data-source="post: 1145595" data-attributes="member: 168297"><p>Nu är jag i sanning ingen expert på området, utan bara "ombörjare", vilken efter ett längre uppehåll bestämt mig för att dra igång utförsåkningen igen. Ser mig som "medelåkare i det övre registret", men måhända med ambition att förflytta mig till "avancerad åkare i det nedre registret". Väger ~78 kg och är 177 cm lång.</p><p></p><p>Efter några provda'r på lånade grejor bestämde jag mig för att skaffa egna prylar. Genom rekommendationer hamnade siktet ganska snart på ett par Völkl RTM84 i längd 177 cm. Jag var väl lite tveksam till längden (kanske 172 cm skulle passa bättre?), men en tämligen enig expertis i bekantskapskretsen rekommenderade starkt att inte välja de kortare.</p><p></p><p>Nu är det ju en "hyfsat stor" investering, så för att inte göra fel så hyrde jag just ett par RTM 84 i 177 cm längd, för en dag och 64 åk i Romme. Nu beror ju lite på vilken typ av åkning man gillar, men jag kunde då bara konstatera att att jag trivdes alldeles förträffligt med denna skida och längd (jäsikens, vilka lagg!). Hade faktiskt inte mer än kommit innanför dörren hemma, innan jag la en beställning hos Sport-Conrad i Tyskland.</p><p></p><p>Har nu kört några da'r (och om en vecka blir det Trysil), och jag kan bara konstatera att jag är helnöjd. Från mina erfarenheter (vad dessa må vara värda) skulle jag således definitivt inte vara rädd för att välja 177 cm i ett fall som ditt.</p><p></p><p>Billigast just nu verkar vara Skistar: <a href="https://www.skistar.com/sv/Shop/Ovrigt/rtm-84-1819-greyblackgreen-323270/?articleId=S-323273&gclid=EAIaIQobChMIpMuzsZb14AIVwZAYCh1LXAN3EAYYASABEgIcXPD_BwE," target="_blank">https://www.skistar.com/sv/Shop/Ovrigt/rtm-84-1819-greyblackgreen-323270/?articleId=S-323273&gclid=EAIaIQobChMIpMuzsZb14AIVwZAYCh1LXAN3EAYYASABEgIcXPD_BwE,</a> vilket är ganska exakt vad jag betalade hos Sport-Conrad (inkl transport och allt).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sarastro, post: 1145595, member: 168297"] Nu är jag i sanning ingen expert på området, utan bara "ombörjare", vilken efter ett längre uppehåll bestämt mig för att dra igång utförsåkningen igen. Ser mig som "medelåkare i det övre registret", men måhända med ambition att förflytta mig till "avancerad åkare i det nedre registret". Väger ~78 kg och är 177 cm lång. Efter några provda'r på lånade grejor bestämde jag mig för att skaffa egna prylar. Genom rekommendationer hamnade siktet ganska snart på ett par Völkl RTM84 i längd 177 cm. Jag var väl lite tveksam till längden (kanske 172 cm skulle passa bättre?), men en tämligen enig expertis i bekantskapskretsen rekommenderade starkt att inte välja de kortare. Nu är det ju en "hyfsat stor" investering, så för att inte göra fel så hyrde jag just ett par RTM 84 i 177 cm längd, för en dag och 64 åk i Romme. Nu beror ju lite på vilken typ av åkning man gillar, men jag kunde då bara konstatera att att jag trivdes alldeles förträffligt med denna skida och längd (jäsikens, vilka lagg!). Hade faktiskt inte mer än kommit innanför dörren hemma, innan jag la en beställning hos Sport-Conrad i Tyskland. Har nu kört några da'r (och om en vecka blir det Trysil), och jag kan bara konstatera att jag är helnöjd. Från mina erfarenheter (vad dessa må vara värda) skulle jag således definitivt inte vara rädd för att välja 177 cm i ett fall som ditt. Billigast just nu verkar vara Skistar: [URL]https://www.skistar.com/sv/Shop/Ovrigt/rtm-84-1819-greyblackgreen-323270/?articleId=S-323273&gclid=EAIaIQobChMIpMuzsZb14AIVwZAYCh1LXAN3EAYYASABEgIcXPD_BwE,[/URL] vilket är ganska exakt vad jag betalade hos Sport-Conrad (inkl transport och allt). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Vilken längd på völkl RTM 84
Tillbaka
Topp