Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken längd ska jag ha? (völkl mantra)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 123005" data-attributes="member: 46762"><p>Du är tyvärr ute och trampar på en alldeles för lätt växel!</p><p><a href="http://www.freeride.nu/content/92/" target="_blank">http://www.freeride.nu/content/92/</a> för er som aldrig sett testet...</p><p>Du kan inte ha gjort längdtestet rätt om du bara får 185... Iom att det är freeride-skidor ger det extra längd vilket du nog tagit. Det jag nog tror gör skillnaden är att du tar preparerade backar och hård snö, Mantran är ju inte direkt gjort för hård snö, med tanke på bredden. Så om du istället tar lössnö och puder så landar du på 190, taadaaa!!! Nu är ju det här lika avgörande för vilka skidor som verkligen passar, som vikten på en elefant beroende på dess kost. Så gå efter sunt förnuft, eller tro på mig. </p><p></p><p>Hur som helst så är det 191 du skall ha, 184 blir alldeles för korta, dels för att twintipen tar lite längd för dig, så verklig längd kommer bli ungefär din egen längd, därav 191:erna... Men även därför att freerideskidor skall vara en bit längre än dig själv för att ge bärigheten. Iom att du har åkt länge så klarar du nog av att åka snabbt och trycka lite i skidorna, om du även kräver att du skall kunna göra det, och endast åker fort och stort, då är det ju självklart att det är de längsta du ska ha, iom stabiliteten. Så köp inte 184, de blir för korta om du vill åka riktigt puder, utan köp 191. Lycklig åkning!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 123005, member: 46762"] Du är tyvärr ute och trampar på en alldeles för lätt växel! [URL]http://www.freeride.nu/content/92/[/URL] för er som aldrig sett testet... Du kan inte ha gjort längdtestet rätt om du bara får 185... Iom att det är freeride-skidor ger det extra längd vilket du nog tagit. Det jag nog tror gör skillnaden är att du tar preparerade backar och hård snö, Mantran är ju inte direkt gjort för hård snö, med tanke på bredden. Så om du istället tar lössnö och puder så landar du på 190, taadaaa!!! Nu är ju det här lika avgörande för vilka skidor som verkligen passar, som vikten på en elefant beroende på dess kost. Så gå efter sunt förnuft, eller tro på mig. Hur som helst så är det 191 du skall ha, 184 blir alldeles för korta, dels för att twintipen tar lite längd för dig, så verklig längd kommer bli ungefär din egen längd, därav 191:erna... Men även därför att freerideskidor skall vara en bit längre än dig själv för att ge bärigheten. Iom att du har åkt länge så klarar du nog av att åka snabbt och trycka lite i skidorna, om du även kräver att du skall kunna göra det, och endast åker fort och stort, då är det ju självklart att det är de längsta du ska ha, iom stabiliteten. Så köp inte 184, de blir för korta om du vill åka riktigt puder, utan köp 191. Lycklig åkning! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken längd ska jag ha? (völkl mantra)
Tillbaka
Topp