Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vilken lavinsändare/mottagare?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 126505" data-attributes="member: 47541"><p>Tobbe, om definitionen på avancerad transciever är flera manuellt inställbara funktioner så antar jag att du syftar på Barryvoxen. En bättre nybörjartransa finns inte, grundinställningarna är anpassade till just nybörjare och när man sedan blir mer rutinerad kan man ändra inställningarna så att de passar en bättre. Att ett flertal bergsguider sätter just barryn på sina ovana klienter tycker jag säger en del om dess användarvänlighet.</p><p></p><p>Kul att få sig en lektion i multipelsök, det var ett tag sen senast. Men precis som Kartong har du inte koll på läget (även om du uppenbart tror det).Det är helt rimligt att förvänta sig flera överlevande även om många blivit begravda, såna kommentarer som att "flera överlevande är bara bonus" tror jag kommer från människor som gärna vill ha något häftigt att säga om lavinsäkerhet men egentligen inte vet så mycket. Jag håller med om att det ALDRIG ska vara mer än en person begravd men hur kommer det sig att historien ALLTID upprepar sig och vi varje vinter ser hela grupper tumla runt i snön? Det är bara att inse att multipelsök kan komma att drabba en själv. Efter att ha hört din och Kartongs inställning till flera lavinbegravda så får ni inte åka med mig i vinter i alla fall.</p><p></p><p>Mno, Ortovox S1 kan komma att bli deras digitala genombrott. Själv hoppas jag mycket på den transan. Jag lovar att höra av mig då jag fingrat lite på den.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 126505, member: 47541"] Tobbe, om definitionen på avancerad transciever är flera manuellt inställbara funktioner så antar jag att du syftar på Barryvoxen. En bättre nybörjartransa finns inte, grundinställningarna är anpassade till just nybörjare och när man sedan blir mer rutinerad kan man ändra inställningarna så att de passar en bättre. Att ett flertal bergsguider sätter just barryn på sina ovana klienter tycker jag säger en del om dess användarvänlighet. Kul att få sig en lektion i multipelsök, det var ett tag sen senast. Men precis som Kartong har du inte koll på läget (även om du uppenbart tror det).Det är helt rimligt att förvänta sig flera överlevande även om många blivit begravda, såna kommentarer som att "flera överlevande är bara bonus" tror jag kommer från människor som gärna vill ha något häftigt att säga om lavinsäkerhet men egentligen inte vet så mycket. Jag håller med om att det ALDRIG ska vara mer än en person begravd men hur kommer det sig att historien ALLTID upprepar sig och vi varje vinter ser hela grupper tumla runt i snön? Det är bara att inse att multipelsök kan komma att drabba en själv. Efter att ha hört din och Kartongs inställning till flera lavinbegravda så får ni inte åka med mig i vinter i alla fall. Mno, Ortovox S1 kan komma att bli deras digitala genombrott. Själv hoppas jag mycket på den transan. Jag lovar att höra av mig då jag fingrat lite på den. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Lavinsäkerhet
Vilken lavinsändare/mottagare?
Tillbaka
Topp