Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
vilken lavinutrustnig är mest prisvärd? hjälp
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 228824" data-attributes="member: 33485"><p>Sonden är en lång "pinne" som man trycker ner i snön och känner efter så att det verkligen är en människa man hittat. Kan i vissa kretsar kännas överflödigt att gräva ett stort, djupt hål utan anledning.</p><p></p><p>Transcievern, eller transan, skickar hela tiden ut signaler (om den är påslagen och i läget "sänd"), man ställer sedan om den till sök och man tar då istället emot denna signal och får (beroende på modell) angivelser om avstånd, riktning, antal begravda, rörelser osv.</p><p></p><p></p><p>Oftast brukar det vara billigare att köpa paket än bara sond och transa. Jag hade, precis som du, en spade när jag köpte mina grejer. Sen kränger man bara den spaden man inte vill ha?</p><p></p><p></p><p></p><p>Klassikern: ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 228824, member: 33485"] Sonden är en lång "pinne" som man trycker ner i snön och känner efter så att det verkligen är en människa man hittat. Kan i vissa kretsar kännas överflödigt att gräva ett stort, djupt hål utan anledning. Transcievern, eller transan, skickar hela tiden ut signaler (om den är påslagen och i läget "sänd"), man ställer sedan om den till sök och man tar då istället emot denna signal och får (beroende på modell) angivelser om avstånd, riktning, antal begravda, rörelser osv. Oftast brukar det vara billigare att köpa paket än bara sond och transa. Jag hade, precis som du, en spade när jag köpte mina grejer. Sen kränger man bara den spaden man inte vill ha? Klassikern: ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! ÖVA! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
vilken lavinutrustnig är mest prisvärd? hjälp
Tillbaka
Topp