Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken MAC är bäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 563768" data-attributes="member: 1008"><p>Lustigt om du känner av komponentskillnader som inte existerar. Apple använder sig numer av exakt samma komponenter som vilken pc som helst. Intelprocessorer, grafikkretsar från nVidia etc etc etc. Det är helt enkelt precis samma sak i dom.</p><p></p><p>Javisst, du måste kanske trixa lite för att få ett Mac OS att snurra på en "vanlig" pc, men det är endast för att Apple vill sälja fler överprisade pc-kloner. Jag säger absolut inte att Apple gör dåliga datorer, dom tar bara ut förjävla mycket pengar för det där äpplet.</p><p></p><p>Prisexempel: </p><p>Jag köpte en ny laptop (Asus) vid jul. Denna gav jag 9,500:- för.</p><p>För det fick jag 17' HD, p8400 2,26 Dual Core processor, 500gb 7200rpm HDD, 4 gb ram, GeForce 9650m GT 1024 (ddr3) etc.</p><p></p><p>Ungefär samtidigt skaffade en god vän en Macbook Pro med ganska exakt samma spec. Lite bättre processor men sämre grafikkort, i övrigt mycket lika.</p><p>Priset för hans dator, 26,000:-.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 563768, member: 1008"] Lustigt om du känner av komponentskillnader som inte existerar. Apple använder sig numer av exakt samma komponenter som vilken pc som helst. Intelprocessorer, grafikkretsar från nVidia etc etc etc. Det är helt enkelt precis samma sak i dom. Javisst, du måste kanske trixa lite för att få ett Mac OS att snurra på en "vanlig" pc, men det är endast för att Apple vill sälja fler överprisade pc-kloner. Jag säger absolut inte att Apple gör dåliga datorer, dom tar bara ut förjävla mycket pengar för det där äpplet. Prisexempel: Jag köpte en ny laptop (Asus) vid jul. Denna gav jag 9,500:- för. För det fick jag 17' HD, p8400 2,26 Dual Core processor, 500gb 7200rpm HDD, 4 gb ram, GeForce 9650m GT 1024 (ddr3) etc. Ungefär samtidigt skaffade en god vän en Macbook Pro med ganska exakt samma spec. Lite bättre processor men sämre grafikkort, i övrigt mycket lika. Priset för hans dator, 26,000:-. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken MAC är bäst?
Tillbaka
Topp