Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken MAC är bäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gnilk" data-source="post: 564979" data-attributes="member: 74174"><p>Jävligt korkad? Jag undrar om du vet skillnaden mellan en vanlig CPU och en Xenon (som sitter i en Mac Pro med pris runt 25k) vad det gäller L1 cache och hur CPU pipelines är uppbyggda, troligen inte. Hävdar fortfarande att det är skillnad på komponenter och komponenter. Om du jämför Mac Pro (med Xenon) så får du nog jämföra med andra workstations i samma klass. Den typ av maskiner är dyra pga dyra komponenter, oavsett tillverkare.</p><p></p><p>Intressant att du vet hur Apple arbetar med att sitt modell-program, jobbar du där, eller har du någon källa att hänvisa till?</p><p></p><p>Kör du din customPc, det blir nog bra (vem jämförde med en CustomPC?). Klart komponenterna inte är lika, det var ju precis det jag skrev. Jag menar att komponenterna är bättre än i lowend-pc därav det högre priset (eftersom prisargumentet är det som folk använder oftast när dom jämför specarna). Sen att Apple inte tillverkar maskiner i alla prisklasser är en annan sak. Tycker dock man ska jämföra Apple's maskiner med t.ex Dell, HP eller annan "standard"-tillverkare, och inte custom.</p><p></p><p>Sen om WAF är viktigt för vad som står i _VARDAGSRUMMET_ (och arbetsrummet) så gäller det även min (din?) dator, eftersom den står där (dvs, som en del av min stereoutrustning). Vad jag skickar ut ifrån den och vilka komponenter och hur min DA omvandlingskedja ser ut skrev jag inget om, varför skulle jag. </p><p></p><p>Tycker det börjar bli lite väl off-topic.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gnilk, post: 564979, member: 74174"] Jävligt korkad? Jag undrar om du vet skillnaden mellan en vanlig CPU och en Xenon (som sitter i en Mac Pro med pris runt 25k) vad det gäller L1 cache och hur CPU pipelines är uppbyggda, troligen inte. Hävdar fortfarande att det är skillnad på komponenter och komponenter. Om du jämför Mac Pro (med Xenon) så får du nog jämföra med andra workstations i samma klass. Den typ av maskiner är dyra pga dyra komponenter, oavsett tillverkare. Intressant att du vet hur Apple arbetar med att sitt modell-program, jobbar du där, eller har du någon källa att hänvisa till? Kör du din customPc, det blir nog bra (vem jämförde med en CustomPC?). Klart komponenterna inte är lika, det var ju precis det jag skrev. Jag menar att komponenterna är bättre än i lowend-pc därav det högre priset (eftersom prisargumentet är det som folk använder oftast när dom jämför specarna). Sen att Apple inte tillverkar maskiner i alla prisklasser är en annan sak. Tycker dock man ska jämföra Apple's maskiner med t.ex Dell, HP eller annan "standard"-tillverkare, och inte custom. Sen om WAF är viktigt för vad som står i _VARDAGSRUMMET_ (och arbetsrummet) så gäller det även min (din?) dator, eftersom den står där (dvs, som en del av min stereoutrustning). Vad jag skickar ut ifrån den och vilka komponenter och hur min DA omvandlingskedja ser ut skrev jag inget om, varför skulle jag. Tycker det börjar bli lite väl off-topic. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken MAC är bäst?
Tillbaka
Topp