Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Vilken pistskida för telemark kortsväng?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 1065492" data-attributes="member: 34110"><p>De allra flesta mår bra av en lite mjukare skida till telisar pga den mindre fördelaktiga positionen för att förmedla kraft rakt ner till snön.</p><p></p><p>Jag tror att "trenden" (vänligen notera att vad jag kommer ihåg som en "trend" kan vara fem pers på ett forum så man bör nog inte sätta för mycket vikt vid det uttalandet) troligen var jakten på en så kort skida med kort svängradie som möjligt utan att gå ner på snowblades och eftersom damskidorna är en decimeter kortare så...</p><p></p><p>Vad som brukade vara ett problem, i svunna tider då smalare skidor var det enda alternativet, var att bindningen tog i snön när man kantade men de flesta telisbindningar idag är så höga att det inte borde vara något problem även om du monterar upp dina 172cm med 68midja.</p><p></p><p>Är du tveksam på speciella modeller och längder och sånt så finns det nog hur mycket läsning som helst i forumet som kan vara relevant för begagnatmarknaden.</p><p></p><p>fwiw</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 1065492, member: 34110"] De allra flesta mår bra av en lite mjukare skida till telisar pga den mindre fördelaktiga positionen för att förmedla kraft rakt ner till snön. Jag tror att "trenden" (vänligen notera att vad jag kommer ihåg som en "trend" kan vara fem pers på ett forum så man bör nog inte sätta för mycket vikt vid det uttalandet) troligen var jakten på en så kort skida med kort svängradie som möjligt utan att gå ner på snowblades och eftersom damskidorna är en decimeter kortare så... Vad som brukade vara ett problem, i svunna tider då smalare skidor var det enda alternativet, var att bindningen tog i snön när man kantade men de flesta telisbindningar idag är så höga att det inte borde vara något problem även om du monterar upp dina 172cm med 68midja. Är du tveksam på speciella modeller och längder och sånt så finns det nog hur mycket läsning som helst i forumet som kan vara relevant för begagnatmarknaden. fwiw /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Vilken pistskida för telemark kortsväng?
Tillbaka
Topp