Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken plats skulle vara optimala platsen att starta en ny skidanläggning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 992937" data-attributes="member: 101593"><p>I Sverige finns ingenting jag skulle ens fundera på för en sådan ort, för lite snö, låga fallhöjder och för långt till städerna. Franska alperna och även Schweiziska är i princip knökfulla som de är med i många fall nästa skidsystem i nästa dalgång där det inte är naturreservat/nationalpark. Kanade med fräsmt British Columbia finns otroligt mycket "lediga" berg, men ingen direkt infrastruktur eller större städer i närheten. Alaska tror jag är för kallt (+ att det är USA...).</p><p>Skulle jag få bygga min egen ort utan tanke på kundunderlag så skulle BC vara platsen, snön finns, bergen är rejäla men som sagt man skulle få börja från noll. Men även där är en hel del av bergen skyddade som nationalparker.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 992937, member: 101593"] I Sverige finns ingenting jag skulle ens fundera på för en sådan ort, för lite snö, låga fallhöjder och för långt till städerna. Franska alperna och även Schweiziska är i princip knökfulla som de är med i många fall nästa skidsystem i nästa dalgång där det inte är naturreservat/nationalpark. Kanade med fräsmt British Columbia finns otroligt mycket "lediga" berg, men ingen direkt infrastruktur eller större städer i närheten. Alaska tror jag är för kallt (+ att det är USA...). Skulle jag få bygga min egen ort utan tanke på kundunderlag så skulle BC vara platsen, snön finns, bergen är rejäla men som sagt man skulle få börja från noll. Men även där är en hel del av bergen skyddade som nationalparker. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Vilken plats skulle vara optimala platsen att starta en ny skidanläggning?
Tillbaka
Topp