Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vilken radie har ni på höger resp. vänster skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 590328" data-attributes="member: 13863"><p>[USER=13390]@MarkusO[/USER]</p><p>Jag har inte haft förmånen att köra några rockade skidor förutom de enstaka par jag haft under årens lopp med självrockning på grund av allt för hårt nötande i isiga pucklar. Nu förstår jag varför de har varit så svårhanterliga. En rockad skida i kombination med en med traditionellt spann kräver sin man (eller kvinna).</p><p></p><p>Vidare innebär detta att vi inom kort kommer att få se en revolution avseende utformningen av alpina tävlingsskidor. FIS reglementet styr ju hårt skidans mått, men vad jag vet regelerar man inte spannet. Detta måste ju innebära att vi nu kommer att få se fler och fler WC åkare på fullrockade skidor. Är det Fischer som kommer att vara först ut? Ska bli oerhört intressant att följa den här utvecklingen.</p><p></p><p>På sikt innebär ju detta att rockern kommer att följa samma utveckling som carvingskidan gjorde. Inom fem år kommer det inte längre att finnas några alpina skidor med traditionellt "positivt" spann. Allt i butikernas hyllor kommer att vara fullrockat! Mycket, mycket spännande!</p><p></p><p>Det har ju varit tyysssttt om Janne ett tag men han är verkligen värd en revansch. Är Janne med oss här på Freeride måntro och kan ge sin syn på detta?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 590328, member: 13863"] [USER=13390]@MarkusO[/USER] Jag har inte haft förmånen att köra några rockade skidor förutom de enstaka par jag haft under årens lopp med självrockning på grund av allt för hårt nötande i isiga pucklar. Nu förstår jag varför de har varit så svårhanterliga. En rockad skida i kombination med en med traditionellt spann kräver sin man (eller kvinna). Vidare innebär detta att vi inom kort kommer att få se en revolution avseende utformningen av alpina tävlingsskidor. FIS reglementet styr ju hårt skidans mått, men vad jag vet regelerar man inte spannet. Detta måste ju innebära att vi nu kommer att få se fler och fler WC åkare på fullrockade skidor. Är det Fischer som kommer att vara först ut? Ska bli oerhört intressant att följa den här utvecklingen. På sikt innebär ju detta att rockern kommer att följa samma utveckling som carvingskidan gjorde. Inom fem år kommer det inte längre att finnas några alpina skidor med traditionellt "positivt" spann. Allt i butikernas hyllor kommer att vara fullrockat! Mycket, mycket spännande! Det har ju varit tyysssttt om Janne ett tag men han är verkligen värd en revansch. Är Janne med oss här på Freeride måntro och kan ge sin syn på detta? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vilken radie har ni på höger resp. vänster skida?
Tillbaka
Topp