Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken ryggsäck har du när du turar och varför ska jag köpa en likadan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1300520" data-attributes="member: 80520"><p>De säckarna jag använder uppfyller bara ditt första krav, så osäker på om du skulle vara intresserad. Med det sagt - din kravlista är fel. Punkt 1 är viktig, punkt 6 också förmodligen (jag åker inte bräda, så jag kan inte riktigt relatera. Känns ändå som att en A-frame skulle vara fördelaktigt med splitboard för att få vikten närmare kroppen, men kanske också är svårt att få till bra med tanke på att brädor brukar vara relativt korta?). Resten av punkterna är meningslösa om du frågar mig.</p><p></p><p>2. Med en toppladdad ryggsäck går hjälmen in överst i huvudfacket.</p><p>3. Vattenflaska på utsidan är för lätt att bli av med i förhållande till hur kritisk den är som utrustning. Har du den på insidan kan du dessutom låta dunjackan ligga runt, så kan du ha med saft som håller sig varm under förmiddagen.</p><p>4. Åtkomst via någon form av dragkedja är najs, men mer en nice to have och det behöver inte vara via ryggen.</p><p>5. Använd dunjackan som buffer istället. Med mycket packning tar den upp lite plats och med lite packning tar den upp mycket plats. Dock behövs ju nånting för att sätta upp typ skidor och annat på utsidan av säcken, och de remmarna brukar på nästan alla säckar dubbla som komprimeringsremmar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1300520, member: 80520"] De säckarna jag använder uppfyller bara ditt första krav, så osäker på om du skulle vara intresserad. Med det sagt - din kravlista är fel. Punkt 1 är viktig, punkt 6 också förmodligen (jag åker inte bräda, så jag kan inte riktigt relatera. Känns ändå som att en A-frame skulle vara fördelaktigt med splitboard för att få vikten närmare kroppen, men kanske också är svårt att få till bra med tanke på att brädor brukar vara relativt korta?). Resten av punkterna är meningslösa om du frågar mig. 2. Med en toppladdad ryggsäck går hjälmen in överst i huvudfacket. 3. Vattenflaska på utsidan är för lätt att bli av med i förhållande till hur kritisk den är som utrustning. Har du den på insidan kan du dessutom låta dunjackan ligga runt, så kan du ha med saft som håller sig varm under förmiddagen. 4. Åtkomst via någon form av dragkedja är najs, men mer en nice to have och det behöver inte vara via ryggen. 5. Använd dunjackan som buffer istället. Med mycket packning tar den upp lite plats och med lite packning tar den upp mycket plats. Dock behövs ju nånting för att sätta upp typ skidor och annat på utsidan av säcken, och de remmarna brukar på nästan alla säckar dubbla som komprimeringsremmar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken ryggsäck har du när du turar och varför ska jag köpa en likadan?
Tillbaka
Topp