Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken ryggsäck har du när du turar och varför ska jag köpa en likadan?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JanEric" data-source="post: 1300898" data-attributes="member: 190513"><p>Jag har klassikern:</p><p><a href="https://www.ortovox.com/se-en/shop/backpacks/p496576-haute-route-haute-route-32?size=32%2520l" target="_blank">https://www.ortovox.com/se-en/shop/backpacks/p496576-haute-route-haute-route-32?size=32%20l</a></p><p>Inte den lättaste men den är å andra sidan väldigt bekväm och stabil både uppför och nedför. Tycker 200-300 gr extra på ryggen inte spelar så stor roll. Bekvämlighet är viktigare särskilt på flerdagarsturer då man kan bli sliten i axlarna t.ex. och då uppskattar man att ryggan sitter skönt och stabilt, dvs höftbälte, axelremmar och ryggplatta är topp.</p><p></p><p>Jag åker skidor, och dom är lätta att fäste på fler sätt.</p><p>Den har alla funktioner som behövs, det mesta är riktigt bra, en massa remmar ingår också. Bra är också orange insida(iallafall min), även i fickorna, blir lättare att hitta då jämfört med ett "svart hål". Den har toppöppning, ryggöppnig och bra massäcksfack överst.</p><p></p><p>Enda nackdelen är att den inte är särskilt vattentät om det regnar mycket. Sedan kanske den inte är en dagstursäck, som trådskaparen efterfrågade, lite för stor då.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JanEric, post: 1300898, member: 190513"] Jag har klassikern: [URL]https://www.ortovox.com/se-en/shop/backpacks/p496576-haute-route-haute-route-32?size=32%2520l[/URL] Inte den lättaste men den är å andra sidan väldigt bekväm och stabil både uppför och nedför. Tycker 200-300 gr extra på ryggen inte spelar så stor roll. Bekvämlighet är viktigare särskilt på flerdagarsturer då man kan bli sliten i axlarna t.ex. och då uppskattar man att ryggan sitter skönt och stabilt, dvs höftbälte, axelremmar och ryggplatta är topp. Jag åker skidor, och dom är lätta att fäste på fler sätt. Den har alla funktioner som behövs, det mesta är riktigt bra, en massa remmar ingår också. Bra är också orange insida(iallafall min), även i fickorna, blir lättare att hitta då jämfört med ett "svart hål". Den har toppöppning, ryggöppnig och bra massäcksfack överst. Enda nackdelen är att den inte är särskilt vattentät om det regnar mycket. Sedan kanske den inte är en dagstursäck, som trådskaparen efterfrågade, lite för stor då. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken ryggsäck har du när du turar och varför ska jag köpa en likadan?
Tillbaka
Topp