Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida är bäst lämpad för säsong i Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 457244"><p>ok, teoretiskt skidval:</p><p>Whistler verkar ju vara stället som halva freeride.se bummare väljer i vinter så puderhetsen lär inte vara mindre den här vintern än tidigare. Därför skulle jag kollat på en skida som är grym i uppkörd lite halvtung snö. Det finns inte en chans ens om det blir bästa säsongen genom tiderna där att du får åka ospårat mer än ett par gånger (inbounds iaf, och ska du ut och hika bör du nog kolla på annat än det du kollar på nu) i bowlsen men i skogen så kommer det finnas linjer kvar. Snön i Whistler är ju inte ens med lite tur nära heliskiing snö utan lite tyngre och mer kompakt, så super duper fetingar för ospårad Alaskasnö är nog inte rätt val men jag har inte testat dem på plats. så en skida som är smidig i skogen, klarar av att skråa och åka runt bland uppkört är vad jag skulle ha letat efter.</p><p></p><p>Dagarna som du kan njuta av en Pontoon lär vara få men jag kan ha fel (det här är i teorin nu). Hellbent skulle jag gissa är för mjuk för alla pucklar och du gillade att dra på.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 457244"] ok, teoretiskt skidval: Whistler verkar ju vara stället som halva freeride.se bummare väljer i vinter så puderhetsen lär inte vara mindre den här vintern än tidigare. Därför skulle jag kollat på en skida som är grym i uppkörd lite halvtung snö. Det finns inte en chans ens om det blir bästa säsongen genom tiderna där att du får åka ospårat mer än ett par gånger (inbounds iaf, och ska du ut och hika bör du nog kolla på annat än det du kollar på nu) i bowlsen men i skogen så kommer det finnas linjer kvar. Snön i Whistler är ju inte ens med lite tur nära heliskiing snö utan lite tyngre och mer kompakt, så super duper fetingar för ospårad Alaskasnö är nog inte rätt val men jag har inte testat dem på plats. så en skida som är smidig i skogen, klarar av att skråa och åka runt bland uppkört är vad jag skulle ha letat efter. Dagarna som du kan njuta av en Pontoon lär vara få men jag kan ha fel (det här är i teorin nu). Hellbent skulle jag gissa är för mjuk för alla pucklar och du gillade att dra på. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida är bäst lämpad för säsong i Whistler?
Tillbaka
Topp