Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida är bäst lämpad för säsong i Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 457297" data-attributes="member: 15091"><p>Det är ju tydligt att du är efter att par riktiga puderplank, gärna med omvänd skärning eller åtminstone rocker både bak och fram. </p><p>Något kommer du dock få tumma på, så är det bara. Vill du att dina skidor ska vara som bäst dagarna det är midjedjup fin snö eller vill du att de ska "bara" ska vara bra då men också funka fint när det är något mer uppkört eller väldigt skiftande före?</p><p></p><p>Dina förslag:</p><p>- Völkl Kuro - Jäkligt stora alltså, vet inte om de är den rätta skidan för Whistler, ens om du bara ska åk</p><p>- Line EP Pro - Väldigt mjuka men jäkligt coola skidor som dock kräver väldigt mycket och fin snö för att komma till sin fulla rätt. Min polare Mike, som visserligen väger närmare 90 kg, körde de i Jackson i vintras och han kämpade med att landa lite större drop för att det är så lite under foten att landa på.</p><p>- K2 Hellbent/K2 Pontoon - Båda styvare än EP Pro men ändock åt de mjukare hållet. Hellbent körde min 100 kg välväxte vän Raymond telis på i vintras utan att större problem. SKA UTVECKLA MITT SVAR HÄR SENARE:</p><p></p><p>Mina förslag:</p><p>Är du inne på rocker och/eller omvänd skärning skulle jag personligen också kikat på DPS Lotus 120 eller 138, Armada ARG (som sägs vara en kopia av Lotus 138?) eller Unity Hiatttwin. Nöjer du dig inte med något annat än det bästa tycker jag även att du ska kika på Hendryx Cash is king.</p><p></p><p>Andras förslag:</p><p>Rossignol S7 - Kul att Ross börjar göra lite bredare och annorlunda skidor. Att 104 mm B-squad vart deras bredaste skida fram till ifjol tycker jag är minst sagt pinsamt. Just det talar emot S7, att Ross inte har byggt feta skidor speciellt länge. Visst, de bygger bland de finaste raceskidorna i världen, men att bygga ett par fina puderplank är inte samma sak.</p><p>Goodha 114 - Känns mer som en skida för de riktigt fina dagarna i de snörika delarna av Skandinavien eller som en bra skida för det mesta i Alperna. </p><p>Prophet 130 - En otroligt bra kompromiss mellan en riktigt bra skida för de djupaste dagarna och en skida som även klarar av lite skitsnö emellanåt. Ingen galen rocker men lite spann och mycket flex är egenskaper som gör att de trivs i det mjuka. Har vad jag vet inte ändrats speciellt mycket sen Pollard introducerade de 2001. Det är nu 8 år sedan, helt galet att Line är så långt före alla andra skidmärken.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 457297, member: 15091"] Det är ju tydligt att du är efter att par riktiga puderplank, gärna med omvänd skärning eller åtminstone rocker både bak och fram. Något kommer du dock få tumma på, så är det bara. Vill du att dina skidor ska vara som bäst dagarna det är midjedjup fin snö eller vill du att de ska "bara" ska vara bra då men också funka fint när det är något mer uppkört eller väldigt skiftande före? Dina förslag: - Völkl Kuro - Jäkligt stora alltså, vet inte om de är den rätta skidan för Whistler, ens om du bara ska åk - Line EP Pro - Väldigt mjuka men jäkligt coola skidor som dock kräver väldigt mycket och fin snö för att komma till sin fulla rätt. Min polare Mike, som visserligen väger närmare 90 kg, körde de i Jackson i vintras och han kämpade med att landa lite större drop för att det är så lite under foten att landa på. - K2 Hellbent/K2 Pontoon - Båda styvare än EP Pro men ändock åt de mjukare hållet. Hellbent körde min 100 kg välväxte vän Raymond telis på i vintras utan att större problem. SKA UTVECKLA MITT SVAR HÄR SENARE: Mina förslag: Är du inne på rocker och/eller omvänd skärning skulle jag personligen också kikat på DPS Lotus 120 eller 138, Armada ARG (som sägs vara en kopia av Lotus 138?) eller Unity Hiatttwin. Nöjer du dig inte med något annat än det bästa tycker jag även att du ska kika på Hendryx Cash is king. Andras förslag: Rossignol S7 - Kul att Ross börjar göra lite bredare och annorlunda skidor. Att 104 mm B-squad vart deras bredaste skida fram till ifjol tycker jag är minst sagt pinsamt. Just det talar emot S7, att Ross inte har byggt feta skidor speciellt länge. Visst, de bygger bland de finaste raceskidorna i världen, men att bygga ett par fina puderplank är inte samma sak. Goodha 114 - Känns mer som en skida för de riktigt fina dagarna i de snörika delarna av Skandinavien eller som en bra skida för det mesta i Alperna. Prophet 130 - En otroligt bra kompromiss mellan en riktigt bra skida för de djupaste dagarna och en skida som även klarar av lite skitsnö emellanåt. Ingen galen rocker men lite spann och mycket flex är egenskaper som gör att de trivs i det mjuka. Har vad jag vet inte ändrats speciellt mycket sen Pollard introducerade de 2001. Det är nu 8 år sedan, helt galet att Line är så långt före alla andra skidmärken. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida är bäst lämpad för säsong i Whistler?
Tillbaka
Topp