Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida är bäst lämpad för säsong i Whistler?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 459211" data-attributes="member: 46762"><p>Om han skulle köpa Kuron tyckte jag han skulle köpa Jestern, bra paketpris och bromsar finns ju garanterat... P18 är ju sweet, men kräver böjning. </p><p>916/STH16 är ju bra bindningar för lite mer kötta, men det krävs ju en personlig inställning där man själv verkligen känner att man behöver sådana bindningar. Det är ju verkligen fel bindning att köpa om man inte har koll på att det är en gammal racebindning som börjar på, felaktigt sagt, 90kg.</p><p></p><p>Jag har ju STH16 på mina Lotusar, vilket jag är skitnöjd med. Perfekt val för den skidan. Hade jag haft STH16 på ett par parklagg? Tveksam...</p><p></p><p>Hur som helst tycker jag du ska gå bortanför 14-DINarna, det är ju samma pissiga konstruktion som de vanliga bindningarna, bara hårdare fjäder. Gå isf. på racebindningar med mindre hård fjäder...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 459211, member: 46762"] Om han skulle köpa Kuron tyckte jag han skulle köpa Jestern, bra paketpris och bromsar finns ju garanterat... P18 är ju sweet, men kräver böjning. 916/STH16 är ju bra bindningar för lite mer kötta, men det krävs ju en personlig inställning där man själv verkligen känner att man behöver sådana bindningar. Det är ju verkligen fel bindning att köpa om man inte har koll på att det är en gammal racebindning som börjar på, felaktigt sagt, 90kg. Jag har ju STH16 på mina Lotusar, vilket jag är skitnöjd med. Perfekt val för den skidan. Hade jag haft STH16 på ett par parklagg? Tveksam... Hur som helst tycker jag du ska gå bortanför 14-DINarna, det är ju samma pissiga konstruktion som de vanliga bindningarna, bara hårdare fjäder. Gå isf. på racebindningar med mindre hård fjäder... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida är bäst lämpad för säsong i Whistler?
Tillbaka
Topp