Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida bör jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sight" data-source="post: 221686" data-attributes="member: 68206"><p>Som svar på frågorna om B2.</p><p>Dom jag åkte på hade stålkanter lika vassa som en smörkniv (UCPA slipning), så jag vet inte hur pass mkt det påverkar köregenskaperna.</p><p></p><p>Skidan känns väldigt allround i pist och uppkörd snö, skog.</p><p>Is och hårdpackat tror jag en bättre slipning hade fixat, nu var detta inte optimal åkning.</p><p>Dock utanför pisten tycker jag att man fick ha ganska mycket bakåtvikt för att få bra lyft på dom. Detta gjorde att det i bland kändes okontrollerat, som att skidorna kunde sticka iväg under en.</p><p>Dock ska tilläggas att vissa åk var underbara puderåk, så med bra teknik kan man köra OP utan problem. Det är dock när man vinglar till eller kommer lite fel som man känner att skidan inte hjälper till så mycket själv.</p><p></p><p>Tack för era svar för övrigt, just nu lutar jag åt 185 Mantra (191 verkar vara det korrekta för riktigt duktiga åkare, vilket jag inte anser mig vara), med Marker Free 14 eller Look P18. Dessa bindningar för att kondrad har dom som paket med skidan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sight, post: 221686, member: 68206"] Som svar på frågorna om B2. Dom jag åkte på hade stålkanter lika vassa som en smörkniv (UCPA slipning), så jag vet inte hur pass mkt det påverkar köregenskaperna. Skidan känns väldigt allround i pist och uppkörd snö, skog. Is och hårdpackat tror jag en bättre slipning hade fixat, nu var detta inte optimal åkning. Dock utanför pisten tycker jag att man fick ha ganska mycket bakåtvikt för att få bra lyft på dom. Detta gjorde att det i bland kändes okontrollerat, som att skidorna kunde sticka iväg under en. Dock ska tilläggas att vissa åk var underbara puderåk, så med bra teknik kan man köra OP utan problem. Det är dock när man vinglar till eller kommer lite fel som man känner att skidan inte hjälper till så mycket själv. Tack för era svar för övrigt, just nu lutar jag åt 185 Mantra (191 verkar vara det korrekta för riktigt duktiga åkare, vilket jag inte anser mig vara), med Marker Free 14 eller Look P18. Dessa bindningar för att kondrad har dom som paket med skidan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida bör jag välja?
Tillbaka
Topp