Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida bör jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sight" data-source="post: 221953" data-attributes="member: 68206"><p>Jag kan erkänna att jag inte brukar köra tokfort. Ofta är det ju folk i vägen som man inte vill köra på, och trilla i höga hastigheter tack vare ett osynligt gupp osv. känns inte så lockande (verkar som man blivit lite feg på gamla dar, plus har en knäskada jag helst inte river upp igen). Off pist är det ju mer den sköna känslan att flyta på snön och de fjädrande svängarna och snösprut som lockar. Försöker i bland även ta lite mindre drops.</p><p>Dock kan det ju vara så att en skida som blir orolig och stötig i höga farter gör att man gärna undviker detta för man inte litar på den, men bristande teknik är säkart en del i detta.</p><p></p><p>Nu hurvida jag uppfattade B2 som för mjuk eller inte, kan vara missvisande för mig att svara på då jag inte testat att tex köra störtlopp en hel röd backe med dom. Dock tror jag fladdighet inte var nåt jag stötte på så ofta i de farter jag höll mig.</p><p>Men om jag kan vinna en massa i medelfarter men förlora lite topphastighet kanske det är värt att ta en mjukare skida, å den andra sidan kanske jag börjar köra snabbare med en stadig skida. Många faktorer man ska väga här ^^.</p><p></p><p>Ang bindningar, båkåt landningar kan kvitta för min del, 360 funkar ju alltid istället!</p><p></p><p>Tack för all hjälp, kul att prata med kunniga och intresserade peroner!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sight, post: 221953, member: 68206"] Jag kan erkänna att jag inte brukar köra tokfort. Ofta är det ju folk i vägen som man inte vill köra på, och trilla i höga hastigheter tack vare ett osynligt gupp osv. känns inte så lockande (verkar som man blivit lite feg på gamla dar, plus har en knäskada jag helst inte river upp igen). Off pist är det ju mer den sköna känslan att flyta på snön och de fjädrande svängarna och snösprut som lockar. Försöker i bland även ta lite mindre drops. Dock kan det ju vara så att en skida som blir orolig och stötig i höga farter gör att man gärna undviker detta för man inte litar på den, men bristande teknik är säkart en del i detta. Nu hurvida jag uppfattade B2 som för mjuk eller inte, kan vara missvisande för mig att svara på då jag inte testat att tex köra störtlopp en hel röd backe med dom. Dock tror jag fladdighet inte var nåt jag stötte på så ofta i de farter jag höll mig. Men om jag kan vinna en massa i medelfarter men förlora lite topphastighet kanske det är värt att ta en mjukare skida, å den andra sidan kanske jag börjar köra snabbare med en stadig skida. Många faktorer man ska väga här ^^. Ang bindningar, båkåt landningar kan kvitta för min del, 360 funkar ju alltid istället! Tack för all hjälp, kul att prata med kunniga och intresserade peroner! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida bör jag välja?
Tillbaka
Topp