Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kfba" data-source="post: 804969" data-attributes="member: 103477"><p>Vissa skidåkare åker i svängen med den övre skidan (dvs inte "dalskidan") något före dalskidan, Och andra åker med dalskidan något före den övre...</p><p></p><p>Vad beror det på? att man åker med antingen den övre eller dalskidan något före den andra, vad är det som avgör om vilken som skall vara "först"</p><p></p><p>sen finns det väll dom som växlar mellan de två...</p><p></p><p>och finns det någon fördel med de någon av de två? </p><p></p><p></p><p><img src="http://www.kentistanbul.com/wp-content/uploads/2009/12/skiing.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " data-size="" style="" /></p><p>Den övre skidan är något "före"</p><p></p><p></p><p><img src="http://us.123rf.com/400wm/400/400/petrichuk/petrichuk0901/petrichuk090100050/4164894.jpg" alt="" class="fr-fic fr-dii fr-draggable " data-size="" style="" /></p><p>Dalskidan före den övre</p><p></p><p>konstig fundering kanske, har ju ingen möjlighet att pröva själv då det inte finns någon snö :P</p><p>Någon som har några tankar kring detta? <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kfba, post: 804969, member: 103477"] Vissa skidåkare åker i svängen med den övre skidan (dvs inte "dalskidan") något före dalskidan, Och andra åker med dalskidan något före den övre... Vad beror det på? att man åker med antingen den övre eller dalskidan något före den andra, vad är det som avgör om vilken som skall vara "först" sen finns det väll dom som växlar mellan de två... och finns det någon fördel med de någon av de två? [img]http://www.kentistanbul.com/wp-content/uploads/2009/12/skiing.jpg[/img] Den övre skidan är något "före" [img]http://us.123rf.com/400wm/400/400/petrichuk/petrichuk0901/petrichuk090100050/4164894.jpg[/img] Dalskidan före den övre konstig fundering kanske, har ju ingen möjlighet att pröva själv då det inte finns någon snö :P Någon som har några tankar kring detta? :) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp