Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 805112" data-attributes="member: 54815"><p>Att åka med innerskidan något före gör i princip alla. Dock är det något man försöker träna bort inom alpin racing. Det kallas "bakfot" och ska ge mindre tryck och en sämre sväng än om skidorna är parallella. Om du vill få bort det kan du ju testa att dra fram ytterskidan överdrivet mycket. Själv tror jag inte att en liten skillnad mellan ytter och inner-skida gör så jättestor skillnad i svängen. Fast idealet är såklart parallella skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 805112, member: 54815"] Att åka med innerskidan något före gör i princip alla. Dock är det något man försöker träna bort inom alpin racing. Det kallas "bakfot" och ska ge mindre tryck och en sämre sväng än om skidorna är parallella. Om du vill få bort det kan du ju testa att dra fram ytterskidan överdrivet mycket. Själv tror jag inte att en liten skillnad mellan ytter och inner-skida gör så jättestor skillnad i svängen. Fast idealet är såklart parallella skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp