Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jamt69" data-source="post: 871106" data-attributes="member: 93453"><p>Det är önskvärt att inte ha så mycket separation mellan skidorna. Att pressa fram ytterskidan är dock ett väldigt dåligt råd som leder till icke önskvärda bieffekter.</p><p>Att ha en viss motvridning i höften är önskvärt för att det motverkar krafterna och ger en stark grundposition. Att trycka fram benet ger en svag position.</p><p>Minska separationen gör du genom att dra innerbenet bakåt och kanta innerfoten. Om du kör med för bred ställning kan det vara läge att köra tätare mellan skidorna också ( men inte för smalt).</p><p>En viss separation får man dock alltid om man kantar mycket.</p><p></p><p>Dom flesta har alldeles för liten vridning i höften så jag tycker inte du ska oroa dig över det om den inte är överdriven.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jamt69, post: 871106, member: 93453"] Det är önskvärt att inte ha så mycket separation mellan skidorna. Att pressa fram ytterskidan är dock ett väldigt dåligt råd som leder till icke önskvärda bieffekter. Att ha en viss motvridning i höften är önskvärt för att det motverkar krafterna och ger en stark grundposition. Att trycka fram benet ger en svag position. Minska separationen gör du genom att dra innerbenet bakåt och kanta innerfoten. Om du kör med för bred ställning kan det vara läge att köra tätare mellan skidorna också ( men inte för smalt). En viss separation får man dock alltid om man kantar mycket. Dom flesta har alldeles för liten vridning i höften så jag tycker inte du ska oroa dig över det om den inte är överdriven. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp