Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 871108" data-attributes="member: 83225"><p>Just att få ihop skidorna mer är mitt stora mål för stunden. Samtidigt har jag ju som sagt alltid fått lära mig att höften ska vara "öppen" och peka rakt i fallinjen (på senare tid har jag hört i förbifarten att höften gärna får "svänga med" men att axlarna iaf alltid ska peka i fallinjen). Eftersom jag ändå inte är purung längre så är jag ju självklart ganska stel i höften vilket ju självklart ger den reaktionen att om jag har höften pekandes i fallinjen men skidorna tvärställda så kommer ju innerskidan att ligga ganska långt framför dalskidan. Hur ska man kunna motverka detta? Ju mer jag tvärställer desto mer måste jag ju kompensera för höften. </p><p></p><p>Hur menar du med "för liten vridning i höften"? Åt vilket håll?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 871108, member: 83225"] Just att få ihop skidorna mer är mitt stora mål för stunden. Samtidigt har jag ju som sagt alltid fått lära mig att höften ska vara "öppen" och peka rakt i fallinjen (på senare tid har jag hört i förbifarten att höften gärna får "svänga med" men att axlarna iaf alltid ska peka i fallinjen). Eftersom jag ändå inte är purung längre så är jag ju självklart ganska stel i höften vilket ju självklart ger den reaktionen att om jag har höften pekandes i fallinjen men skidorna tvärställda så kommer ju innerskidan att ligga ganska långt framför dalskidan. Hur ska man kunna motverka detta? Ju mer jag tvärställer desto mer måste jag ju kompensera för höften. Hur menar du med "för liten vridning i höften"? Åt vilket håll? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp