Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="alleballe89" data-source="post: 874395" data-attributes="member: 80940"><p>Vad jag vet använder jag inte motvrid i en stor skärande sväng, kortsväng absolut. Testa kanta med båda knäna lika mkt och samtidigt, för jag upplever inte att jag åker i passgång och har inte hört att jag gör det de senaste 2 månaderna. Passgången kommer antagligen ifrån att ni vrider höften, när ni bara ska lägga den åt sidan. Detta leder till att ni måste lyfta på innerbenet. Och ja avståndet mellan skidorna kommer bli stort men det är bra eftersom er understödsyta blir större och ni får bättre balans igenom svängen.</p><p></p><p>Hoppas det inte låter rent för flummigt..</p><p></p><p>Ha de gott!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="alleballe89, post: 874395, member: 80940"] Vad jag vet använder jag inte motvrid i en stor skärande sväng, kortsväng absolut. Testa kanta med båda knäna lika mkt och samtidigt, för jag upplever inte att jag åker i passgång och har inte hört att jag gör det de senaste 2 månaderna. Passgången kommer antagligen ifrån att ni vrider höften, när ni bara ska lägga den åt sidan. Detta leder till att ni måste lyfta på innerbenet. Och ja avståndet mellan skidorna kommer bli stort men det är bra eftersom er understödsyta blir större och ni får bättre balans igenom svängen. Hoppas det inte låter rent för flummigt.. Ha de gott!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp