Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jamt69" data-source="post: 875500" data-attributes="member: 93453"><p>Det kanske är därför svenska instruktörer åker sämst i världen, [MEDIA=youtube]9MJGZ8LTeRM[/MEDIA] men dom har motvrid.</p><p></p><p>Om man inte vrider höften någonting så kommer den peka i samma riktning som skidorna hela tiden. Finns inte en race-åkare som kör på det sättet.</p><p></p><p>Naturligtvis är det mindre vrid ju större sväng det är. I störtlopp är man tex mer neutral, men inte helt.</p><p></p><p>Varför tror du att man får bakvikt av motvrid? Korrekt motvrid får man genom att skjuta fram/upp innersidan och dra fötterna bakåt så det är snarare tvärt om.</p><p></p><p></p><p>Jag skulle vilja vända på balansresonemanget. Ju sämre balans du har desto bredare skidföring behöver du. Om du kommer ut i svår terräng med för bred skidföring så blir det inte lätt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jamt69, post: 875500, member: 93453"] Det kanske är därför svenska instruktörer åker sämst i världen, [MEDIA=youtube]9MJGZ8LTeRM[/MEDIA] men dom har motvrid. Om man inte vrider höften någonting så kommer den peka i samma riktning som skidorna hela tiden. Finns inte en race-åkare som kör på det sättet. Naturligtvis är det mindre vrid ju större sväng det är. I störtlopp är man tex mer neutral, men inte helt. Varför tror du att man får bakvikt av motvrid? Korrekt motvrid får man genom att skjuta fram/upp innersidan och dra fötterna bakåt så det är snarare tvärt om. Jag skulle vilja vända på balansresonemanget. Ju sämre balans du har desto bredare skidföring behöver du. Om du kommer ut i svår terräng med för bred skidföring så blir det inte lätt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp