Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jamt69" data-source="post: 875649" data-attributes="member: 93453"><p>Härlig skidåkning.</p><p>Det ser ut som du har en del bakvikt. Sedan finns det ju inget definitivt sätt hur man ska ta sig ner så det beror en del på vad du hade tänkt dig. Personligen skulle jag föredra mer lågavlastning, mer kantning, lite mer motvrid och lite smalare mellan skidorna.</p><p>Det ser ut som om du har väldigt bråttom in i nästa sväng, nästan så att du inte får nåt tryck alls förrän efter fallinjen. Det kan man ju göra om man vill bromsa farten, men jag tror inte det var medvetet i ditt fall.</p><p></p><p>Att du har väldigt bråttom in i nästa sväng gör också att du har lite "park and ride", dvs att du snabbar dig in i en position sedan står du kvar i den tills det är dags att byta sväng igen. Försök att alltid befinna dig i rörelse med kroppen. Statiska positioner ger alltid sämre balans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jamt69, post: 875649, member: 93453"] Härlig skidåkning. Det ser ut som du har en del bakvikt. Sedan finns det ju inget definitivt sätt hur man ska ta sig ner så det beror en del på vad du hade tänkt dig. Personligen skulle jag föredra mer lågavlastning, mer kantning, lite mer motvrid och lite smalare mellan skidorna. Det ser ut som om du har väldigt bråttom in i nästa sväng, nästan så att du inte får nåt tryck alls förrän efter fallinjen. Det kan man ju göra om man vill bromsa farten, men jag tror inte det var medvetet i ditt fall. Att du har väldigt bråttom in i nästa sväng gör också att du har lite "park and ride", dvs att du snabbar dig in i en position sedan står du kvar i den tills det är dags att byta sväng igen. Försök att alltid befinna dig i rörelse med kroppen. Statiska positioner ger alltid sämre balans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp