Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 875652" data-attributes="member: 83225"><p>Hehe, ja det var nog den galnaste tur med väder man kan ha. Dumpade helt tokiga mängder i ett par dagar innan det där och sen sista dagen innan hemfärd sprack det upp. Val Thorens hade ju inte direkt tur med snöfall tidigare under säsongen så det var rekorddåligt med snö innan dumpet.</p><p></p><p>Mycket intressant analys, det jag själv hade tänkt på innan var just det att jag har en väldigt konstant benvinkel genom hela svängen så det stämmer ju lite med vad du säger på slutet. I det här fallet var bromsa farten inte direkt nåt jag eftersträvade utan mer så att jag ville bibehålla den. Det som jag upplevde var att det kändes som att skidorna ville gräva ner sig och bromsa när jag la tryck på dem (hade s7 i det åket och de har ju en tendens att gräva ner sig hutlöst baktill under tryck och då blir det ju nästan tvärstopp)</p><p></p><p>Hur katten man ska öva in mer lågavlastning och mer dynamisk åkning har jag dock inte en susning om. Några förslag? När man åker själv så tycker jag jämt att jag är jättedynamisk och sen ser jag det på film och då är det inte alls så....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 875652, member: 83225"] Hehe, ja det var nog den galnaste tur med väder man kan ha. Dumpade helt tokiga mängder i ett par dagar innan det där och sen sista dagen innan hemfärd sprack det upp. Val Thorens hade ju inte direkt tur med snöfall tidigare under säsongen så det var rekorddåligt med snö innan dumpet. Mycket intressant analys, det jag själv hade tänkt på innan var just det att jag har en väldigt konstant benvinkel genom hela svängen så det stämmer ju lite med vad du säger på slutet. I det här fallet var bromsa farten inte direkt nåt jag eftersträvade utan mer så att jag ville bibehålla den. Det som jag upplevde var att det kändes som att skidorna ville gräva ner sig och bromsa när jag la tryck på dem (hade s7 i det åket och de har ju en tendens att gräva ner sig hutlöst baktill under tryck och då blir det ju nästan tvärstopp) Hur katten man ska öva in mer lågavlastning och mer dynamisk åkning har jag dock inte en susning om. Några förslag? När man åker själv så tycker jag jämt att jag är jättedynamisk och sen ser jag det på film och då är det inte alls så.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp