Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daweee" data-source="post: 875654" data-attributes="member: 65219"><p>En regel rätt skid teknik har man över kroppen stabil och pekar i fall linjen. axlarna så paralella som möjligt. för att få så mycket fart som möjligt ska man jobba från tå till häl i pjäxan. Alltså i ingången har man tå tryck ooch avslutar svängen med häl tryck. då kan man gå in i svängen med släpande dalskida sen så trycker man fram skidan genom svängen för att få drivet längs med skidan och på så sätt få ett bra driv i åkningen. men för att man ska klara av det måste man ha bra grunder i skidåkningen, att grund positionen är stabil kroppen ner i fall linjen. det är den tekniken race åkare tränar på. Ett bra läro exempel är ivica kostelic som är världscupens stabilaste slalom åkare. </p><p></p><p>[MEDIA=youtube]GNn2D6xrD6Q[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daweee, post: 875654, member: 65219"] En regel rätt skid teknik har man över kroppen stabil och pekar i fall linjen. axlarna så paralella som möjligt. för att få så mycket fart som möjligt ska man jobba från tå till häl i pjäxan. Alltså i ingången har man tå tryck ooch avslutar svängen med häl tryck. då kan man gå in i svängen med släpande dalskida sen så trycker man fram skidan genom svängen för att få drivet längs med skidan och på så sätt få ett bra driv i åkningen. men för att man ska klara av det måste man ha bra grunder i skidåkningen, att grund positionen är stabil kroppen ner i fall linjen. det är den tekniken race åkare tränar på. Ett bra läro exempel är ivica kostelic som är världscupens stabilaste slalom åkare. [MEDIA=youtube]GNn2D6xrD6Q[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp