Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 875802" data-attributes="member: 83225"><p>Hm, jag som tyckte att jag lyckats bli av med bakvikten. Tanken i just det där åket var dock att släppa på rejält och låta det gå fort. </p><p></p><p>En helt annan reflektion som jag haft tidigare är att min höft tenderar att låsa sig när jag går fram med överkroppen medan den är väldigt mjuk och rörlig (samma sak med knäna) ifall jag låter överkroppen komma upp och lite bak. I bägge lägena så har jag tryck på plösen men när överkroppen kommer bak så har jag tryck istället för att hänga i plösen. Detta är ju beroende av underlag. När jag kör välpistad backe kan jag gärna hänga i plösen eftersom jag då inte har några gupp att ta hand om men när jag kör utanför pisten behöver jag nästan komma bak lite med överkroppen för att få tillräckligt mjuka knän. Det kan ju handla om inbillning men även om jag tittar på puckellåkare så tycker jag att det ser ut som att de är väldigt upprätta i överkroppen och inte alls hänger i plösen utan bara trycker lätt. Kan detta stämma?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 875802, member: 83225"] Hm, jag som tyckte att jag lyckats bli av med bakvikten. Tanken i just det där åket var dock att släppa på rejält och låta det gå fort. En helt annan reflektion som jag haft tidigare är att min höft tenderar att låsa sig när jag går fram med överkroppen medan den är väldigt mjuk och rörlig (samma sak med knäna) ifall jag låter överkroppen komma upp och lite bak. I bägge lägena så har jag tryck på plösen men när överkroppen kommer bak så har jag tryck istället för att hänga i plösen. Detta är ju beroende av underlag. När jag kör välpistad backe kan jag gärna hänga i plösen eftersom jag då inte har några gupp att ta hand om men när jag kör utanför pisten behöver jag nästan komma bak lite med överkroppen för att få tillräckligt mjuka knän. Det kan ju handla om inbillning men även om jag tittar på puckellåkare så tycker jag att det ser ut som att de är väldigt upprätta i överkroppen och inte alls hänger i plösen utan bara trycker lätt. Kan detta stämma? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp