Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JL76" data-source="post: 875867" data-attributes="member: 101593"><p>Pillard: jag tror att du tänker att bakvikten försvunnit eftersom att du på filmklippet faktiskt har överkroppen framåtlutad, men ifalll jag tittar på hur din åkning ser ut så så ser det ut som om du åker med balansen(tyngdpunkten) över hälarna dvs bakvikt. </p><p>Det du måste försöka uppnå är att du åker med tyngdpunkten på främre trampdynan och med få korrigeringar med överkoppen för att hålla balansen. Du kan inte lösa bakvikten bara genom att luta kroppen framåt, du måste hitta balansen inuti pjäxan. Öva på att känna skillnaden på att åka med trycket på hälen i pjäxan jämfört med på främre trampdynan. Det upplevs inte som att man har så mycket plöstryck då men din balans är längre fram och slipper att åka i baksätet och hela tiden känna att man ligger lite efter ojämnheterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JL76, post: 875867, member: 101593"] Pillard: jag tror att du tänker att bakvikten försvunnit eftersom att du på filmklippet faktiskt har överkroppen framåtlutad, men ifalll jag tittar på hur din åkning ser ut så så ser det ut som om du åker med balansen(tyngdpunkten) över hälarna dvs bakvikt. Det du måste försöka uppnå är att du åker med tyngdpunkten på främre trampdynan och med få korrigeringar med överkoppen för att hålla balansen. Du kan inte lösa bakvikten bara genom att luta kroppen framåt, du måste hitta balansen inuti pjäxan. Öva på att känna skillnaden på att åka med trycket på hälen i pjäxan jämfört med på främre trampdynan. Det upplevs inte som att man har så mycket plöstryck då men din balans är längre fram och slipper att åka i baksätet och hela tiden känna att man ligger lite efter ojämnheterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
Vilken skida skall vara "före"
Tillbaka
Topp