Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida tycker ni är mest allround?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 76484" data-attributes="member: 15091"><p>Standardsvaret när någon frågar efter ett par bra allroundskidor verkar vara Scratch BC. Detta tycker jag är helt FEL! Därmed inte sagt att Scratch BC på något sätt är en dålig skida men när det gäller skidor finns det ínga standardsvar tycker jag. </p><p>Alla skidåkare är så olika, i kroppsbyggnad, muskler, åkstil, vad man åker mest, vad man är bäst på och framförallt vart i världen man åker. Åker man i Fernie i Canada lär man aldrig behöva utnyttja stålkanterna på skidorna speciellt mycket till skllnad från om man åker i Romme Alpin i Dalarna där 9 av 10 dagar bjuder på stenhårt underlag i klass med hockeyrinken på ens forna lågstadieskola.</p><p></p><p>Så Flygplan1, svara på följande frågor så ska jag försöka ge dig några modeller som du kan prova själv i backen.</p><p>1. Vart någonstans i världen åker du mest (såg att du var från Luleå så Riksgräsen kanske är ett ställe du brukar hålla till i)?</p><p>2. När du väl är på det stället där du brukar åka, hur fördelar du din dag i backen (ex. 50% pist, 30% park och 20% offpist)?</p><p></p><p>När du skall välja längd på skidorna du vill ha så finns det en bra guide här på freeride som Salomon gjort som kan ge en fingervisning <a href="http://www.freeride.nu/content/92/" target="_blank">http://www.freeride.nu/content/92/</a></p><p></p><p>MVH Andreas</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 76484, member: 15091"] Standardsvaret när någon frågar efter ett par bra allroundskidor verkar vara Scratch BC. Detta tycker jag är helt FEL! Därmed inte sagt att Scratch BC på något sätt är en dålig skida men när det gäller skidor finns det ínga standardsvar tycker jag. Alla skidåkare är så olika, i kroppsbyggnad, muskler, åkstil, vad man åker mest, vad man är bäst på och framförallt vart i världen man åker. Åker man i Fernie i Canada lär man aldrig behöva utnyttja stålkanterna på skidorna speciellt mycket till skllnad från om man åker i Romme Alpin i Dalarna där 9 av 10 dagar bjuder på stenhårt underlag i klass med hockeyrinken på ens forna lågstadieskola. Så Flygplan1, svara på följande frågor så ska jag försöka ge dig några modeller som du kan prova själv i backen. 1. Vart någonstans i världen åker du mest (såg att du var från Luleå så Riksgräsen kanske är ett ställe du brukar hålla till i)? 2. När du väl är på det stället där du brukar åka, hur fördelar du din dag i backen (ex. 50% pist, 30% park och 20% offpist)? När du skall välja längd på skidorna du vill ha så finns det en bra guide här på freeride som Salomon gjort som kan ge en fingervisning [URL]http://www.freeride.nu/content/92/[/URL] MVH Andreas [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skida tycker ni är mest allround?
Tillbaka
Topp