Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="TexMurphy" data-source="post: 390087" data-attributes="member: 73781"><p>Nordicas Hot Rod serie är bra skidor för 50-50 körning. Dom är väldigt bra i pist och funkar bra i offpist. Inga fantastiska offpistskidor eftersom det ju inte är deras primära användnings område men ändå bra. Speciellt bra i uppkörd offpist då dom plöjer genom skiten på ett fint sätt.</p><p></p><p>Skulle gissa att Jet Fuel eller Afterburner skulle passa prefekt. Nitrous är lite smalare men kan fås för riktigt bra pris i princip överallt i stan (tex ovan nämnda Team Sportia).</p><p></p><p>Orsaken att jag nämner just dessa skidor är att jag tror dom kommer ge dig självförtroende att våga sattsa mer i offpisten då dom är så stabila. Offpist nybörjare hamnar oftast i rätt uppkörd offpist och därför så tycker jag att dom passar för en offpist nybörjare.</p><p></p><p>Tex</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="TexMurphy, post: 390087, member: 73781"] Nordicas Hot Rod serie är bra skidor för 50-50 körning. Dom är väldigt bra i pist och funkar bra i offpist. Inga fantastiska offpistskidor eftersom det ju inte är deras primära användnings område men ändå bra. Speciellt bra i uppkörd offpist då dom plöjer genom skiten på ett fint sätt. Skulle gissa att Jet Fuel eller Afterburner skulle passa prefekt. Nitrous är lite smalare men kan fås för riktigt bra pris i princip överallt i stan (tex ovan nämnda Team Sportia). Orsaken att jag nämner just dessa skidor är att jag tror dom kommer ge dig självförtroende att våga sattsa mer i offpisten då dom är så stabila. Offpist nybörjare hamnar oftast i rätt uppkörd offpist och därför så tycker jag att dom passar för en offpist nybörjare. Tex [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Vilken skida?
Tillbaka
Topp