Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skidtyp dominerar på Freeride.nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 141843" data-attributes="member: 13245"><p>Bra kategorisering, tycker jag. Dock funderar också jag på vart Mantra och Explosiv hamnar. Man kan inte (längre) säga att de är rena puderlagg. Dina definition av "vanliga friåkningsskidor" med midja under 90mm diskar dem också. Feta Twintips? Nja inte direkt - de blir ofta "kritiserade" för att inte ha tillräcklig twintip.</p><p></p><p>Så, kanske skulle man slänga in en katagori "5b. Feta friåkningsskidor" (midja över 90mm). </p><p></p><p>Sedan blir det ju tyvärr alltid gränsdragningsproblem. En skida som Gotaman kan ju båda vara "fet twin" och "puder" (dessutom tycker jag den är rätt bra i pist). Men i allmänhet kan nog åkaren rätt väl välja vad skidan är ämnad för för just honom eller henne, så enklast är kanske att låta det vara OK att en del skidor hamnar i flera kategorier.</p><p></p><p>HWC HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 141843, member: 13245"] Bra kategorisering, tycker jag. Dock funderar också jag på vart Mantra och Explosiv hamnar. Man kan inte (längre) säga att de är rena puderlagg. Dina definition av "vanliga friåkningsskidor" med midja under 90mm diskar dem också. Feta Twintips? Nja inte direkt - de blir ofta "kritiserade" för att inte ha tillräcklig twintip. Så, kanske skulle man slänga in en katagori "5b. Feta friåkningsskidor" (midja över 90mm). Sedan blir det ju tyvärr alltid gränsdragningsproblem. En skida som Gotaman kan ju båda vara "fet twin" och "puder" (dessutom tycker jag den är rätt bra i pist). Men i allmänhet kan nog åkaren rätt väl välja vad skidan är ämnad för för just honom eller henne, så enklast är kanske att låta det vara OK att en del skidor hamnar i flera kategorier. HWC HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken skidtyp dominerar på Freeride.nu?
Tillbaka
Topp