Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken Snowboard för freeride+freestyle+snowkite?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 811508" data-attributes="member: 15091"><p>Samma här, en specifik snowkitebräda känns alldeles för nischad mot en enda grej, inget för mig.</p><p></p><p>Nej, verkligen inte, jag kajtade med en kort (för mig, jag väger 80 kg, mycket god teknik) Ride DH 155 en del ifjol som har lite jibrocker eller liknande, och det gick hur bra som helst. Jag kör fort men lägger fokus på höga hopp och roliga trick, är det mjukt och mycket snö koncentrerar jag mig på att lägga sköna svängar, gärna i någon uppförsbacke eller liknande. Därför valde jag till i vinter en lite längre allroundbräda, som K2 Turbo Dream 161.</p><p></p><p>Lite ska du skita i alla spekulationer ja, framförallt eftersom du är en så pass bra åkare. En bra bräd- och skidåkare kan anpassa sin teknik till åkdonen och således få ut det det man vill, oavsett rocker, flex och bla bla bla.</p><p></p><p></p><p>Vad väger du, för din egen vikt är det som spelar roll, din egen längd är rätt ointressant, jämför 170 cm köttbit på 90 kg med 200 cm pinne på 70 kg.</p><p>Vad har du kört för längder innan, hur kändes de?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 811508, member: 15091"] Samma här, en specifik snowkitebräda känns alldeles för nischad mot en enda grej, inget för mig. Nej, verkligen inte, jag kajtade med en kort (för mig, jag väger 80 kg, mycket god teknik) Ride DH 155 en del ifjol som har lite jibrocker eller liknande, och det gick hur bra som helst. Jag kör fort men lägger fokus på höga hopp och roliga trick, är det mjukt och mycket snö koncentrerar jag mig på att lägga sköna svängar, gärna i någon uppförsbacke eller liknande. Därför valde jag till i vinter en lite längre allroundbräda, som K2 Turbo Dream 161. Lite ska du skita i alla spekulationer ja, framförallt eftersom du är en så pass bra åkare. En bra bräd- och skidåkare kan anpassa sin teknik till åkdonen och således få ut det det man vill, oavsett rocker, flex och bla bla bla. Vad väger du, för din egen vikt är det som spelar roll, din egen längd är rätt ointressant, jämför 170 cm köttbit på 90 kg med 200 cm pinne på 70 kg. Vad har du kört för längder innan, hur kändes de? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Vilken Snowboard för freeride+freestyle+snowkite?
Tillbaka
Topp