Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Vilken sorts knäskydd?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1095167" data-attributes="member: 60010"><p>On du inte har några problem med senorna i knäet och det inte svullnar men blir varmt så låter det som att skadan på menisken har orsakat en inflammation i knäleden. Om du får ont av att bara promenera så är min spontana tanke att problemet inte ligger i stabilitet i knäet. </p><p></p><p>Jag skulle säga att inte köra internetläkarmetoden utan att gå till en riktig sjukgymnast som hittar grunden till att du har fått inflammationen. Troligen är det helt enkelt så att skadan på menisken orsakar en irritation i leden men kan ju vara annat också. </p><p></p><p>Den ökade ledvätskeproduktionen som neopreneskydd ger kommer dock troligen minska besvären. Att det skulle ge så mycket tryck på musklerna som nämns ger jag inte mycket för. Skyddet jag har är till för att just trycka ut väska och aktivera musklerna och det sitter otroligt mycket tajtare än något skydd av neoprene som jag testat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1095167, member: 60010"] On du inte har några problem med senorna i knäet och det inte svullnar men blir varmt så låter det som att skadan på menisken har orsakat en inflammation i knäleden. Om du får ont av att bara promenera så är min spontana tanke att problemet inte ligger i stabilitet i knäet. Jag skulle säga att inte köra internetläkarmetoden utan att gå till en riktig sjukgymnast som hittar grunden till att du har fått inflammationen. Troligen är det helt enkelt så att skadan på menisken orsakar en irritation i leden men kan ju vara annat också. Den ökade ledvätskeproduktionen som neopreneskydd ger kommer dock troligen minska besvären. Att det skulle ge så mycket tryck på musklerna som nämns ger jag inte mycket för. Skyddet jag har är till för att just trycka ut väska och aktivera musklerna och det sitter otroligt mycket tajtare än något skydd av neoprene som jag testat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Vilken sorts knäskydd?
Tillbaka
Topp