Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vilken sorts skidor bör jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 431197"><p>Jarle: det där var min trevliga sida.</p><p></p><p>OK kul att du vill komma till freeride, sorry om jag lät sur osv.....</p><p></p><p>Det som gör att jag låter otrevlig är att det är en av de vanligaste frågorna på forumet och det är att vara lite lat att inte först söka utan att direkt fråga , precis som att gå in på ett restaurang med stora skyltar överallt som säger vad dagens meny är men ändå envisas med att fråga personalen vad dagens meny är.</p><p></p><p> Problemet är att frågan som du ställde är alldeles för oprecis, det är som att fråga: "ge mig tips på en bra film" du kan få bra svar men du kan lika gärna få enbart usla svar och det är mycket svårt för dig att veta vilka du ska lita på. </p><p>Ifall du får svar här på freeride där folk tipsar om specifika skidor så kommer de sannolikt ge de som de alltid tipsar om och det är säkert bra skidor men det finns inget som säger att de passar dig även om du väger exakt lika mycket som dem och åker på samma ställen. De flesta av dem som ger de tipsen har inte åkt alla modeller eller ens särskilt många modeller. Det finns nog mer än 100 skidmodeller som skulle kunna passa dig.</p><p></p><p>Att använda ett forum till att ställa oprecisa frågor är meningslöst om man inte vill ha just massor av mer eller mindre meningslösa svar. </p><p></p><p>Vill du ha konkreta tips på vad du vill ha måste du tyvärr själv ge dig ut och göra grovjobbet och hitta de egenskaper/mått du vill ha hos en skida och sedan beskriva dem tillsammans med din åkkapacitet då kommer du kunna möjligtvis få tips på skidor som du kanske inte redan hade koll på (för har du provat runt lite så har du nog börjat upptäcka saker). Du måste även välja vilket område som har högst prioritet för nu säger du att du vill ha en skida om kan "allt" och allround skidor är kompromisser men med olika inriktning, vad kan du försaka och vad kan du inte försaka?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 431197"] Jarle: det där var min trevliga sida. OK kul att du vill komma till freeride, sorry om jag lät sur osv..... Det som gör att jag låter otrevlig är att det är en av de vanligaste frågorna på forumet och det är att vara lite lat att inte först söka utan att direkt fråga , precis som att gå in på ett restaurang med stora skyltar överallt som säger vad dagens meny är men ändå envisas med att fråga personalen vad dagens meny är. Problemet är att frågan som du ställde är alldeles för oprecis, det är som att fråga: "ge mig tips på en bra film" du kan få bra svar men du kan lika gärna få enbart usla svar och det är mycket svårt för dig att veta vilka du ska lita på. Ifall du får svar här på freeride där folk tipsar om specifika skidor så kommer de sannolikt ge de som de alltid tipsar om och det är säkert bra skidor men det finns inget som säger att de passar dig även om du väger exakt lika mycket som dem och åker på samma ställen. De flesta av dem som ger de tipsen har inte åkt alla modeller eller ens särskilt många modeller. Det finns nog mer än 100 skidmodeller som skulle kunna passa dig. Att använda ett forum till att ställa oprecisa frågor är meningslöst om man inte vill ha just massor av mer eller mindre meningslösa svar. Vill du ha konkreta tips på vad du vill ha måste du tyvärr själv ge dig ut och göra grovjobbet och hitta de egenskaper/mått du vill ha hos en skida och sedan beskriva dem tillsammans med din åkkapacitet då kommer du kunna möjligtvis få tips på skidor som du kanske inte redan hade koll på (för har du provat runt lite så har du nog börjat upptäcka saker). Du måste även välja vilket område som har högst prioritet för nu säger du att du vill ha en skida om kan "allt" och allround skidor är kompromisser men med olika inriktning, vad kan du försaka och vad kan du inte försaka? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vilken sorts skidor bör jag välja?
Tillbaka
Topp