Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vilken sorts skidor bör jag välja?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 431321" data-attributes="member: 33485"><p>Hoppas att du fick lite insikt med mitt förra svar då och om offpist är prio 1 kan du nog lägga på några mm till i midjan, fast det kanske upplevs som för stort för parken? </p><p></p><p>Vad det gäller Goodha 181 så är det en kalasbra allroundskida för skandinaviska förhållanden! Fast utanför preparerade nedfarter kör jag hellre på något bredare, men då blir det ju genast avkall på pist och park-egenskaper. Har som sagt kört den i princip alla fören förutom bottenlöst och jag kände mig inte fruktansvärt handikappad någonstans, klart man inte kunde stå helt som vanligt i vissa fören, lite bakviktsfusk fick man ju hålla på med men om du bakmonterar 1-1,5 cm så löser det nog sig men då blir det ju lite jobbigare i parken och pisten. Det är ju ändå inte allt för ofta vi har lössnö här uppe. Vad det gäller parkåkning så är jag kanske inte riktigt rätt människa att tycka så värst mycket, railar inget och mina luftfärder begränsar sig till 360 och igår flängdes den första 540'n, utan landning dock. Men det jag upplevt ä att den är fruktansvärt lätt, smidig (blev duktigt chockad första luftfärden, kändes som att jag bara hade pjäxan att vrida runt) och stabil i luften.</p><p></p><p>Vart har du tänkt att åka? Alpern, norden? Sådant spelar in ganska mycket vid skidval då kung bore föredrar södra europa framför oss nordbor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 431321, member: 33485"] Hoppas att du fick lite insikt med mitt förra svar då och om offpist är prio 1 kan du nog lägga på några mm till i midjan, fast det kanske upplevs som för stort för parken? Vad det gäller Goodha 181 så är det en kalasbra allroundskida för skandinaviska förhållanden! Fast utanför preparerade nedfarter kör jag hellre på något bredare, men då blir det ju genast avkall på pist och park-egenskaper. Har som sagt kört den i princip alla fören förutom bottenlöst och jag kände mig inte fruktansvärt handikappad någonstans, klart man inte kunde stå helt som vanligt i vissa fören, lite bakviktsfusk fick man ju hålla på med men om du bakmonterar 1-1,5 cm så löser det nog sig men då blir det ju lite jobbigare i parken och pisten. Det är ju ändå inte allt för ofta vi har lössnö här uppe. Vad det gäller parkåkning så är jag kanske inte riktigt rätt människa att tycka så värst mycket, railar inget och mina luftfärder begränsar sig till 360 och igår flängdes den första 540'n, utan landning dock. Men det jag upplevt ä att den är fruktansvärt lätt, smidig (blev duktigt chockad första luftfärden, kändes som att jag bara hade pjäxan att vrida runt) och stabil i luften. Vart har du tänkt att åka? Alpern, norden? Sådant spelar in ganska mycket vid skidval då kung bore föredrar södra europa framför oss nordbor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Vilken sorts skidor bör jag välja?
Tillbaka
Topp