Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken storlek på pjäxor enligt bild?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="havreboll" data-source="post: 1298428" data-attributes="member: 60010"><p>Skit i mätaren, ställ dig på ett a4 hemma, rita av foten och mät längden. Ta cirka 0,5-1cm upp från måttet om du inte åkt mycket förut och vet att du vill ha det tajt.</p><p></p><p>Som referens är mina fötter 28,7 och 28,5, jag har 45,5-46 i skor och kör på 28,5 i pjäxor. Hade jag varit ny på skidor hade jag nog gått på 29,5. Tänk också på att du i princip måste ha en formgjuten sula för att sitta riktigt bra i pjäxan och den gör foten kortare. </p><p></p><p>Du vet inte om den där skalan redan räknar upp åt dig eller inte och du vet inte om du brukar ha större skor än vad man normalt har för en viss fotstorlek.</p><p></p><p>Sen är det nästan omöjligt att köpa pjäxor på nätet enligt mig och få det bra. Risken är att du lägger hela mellanskillnaden och massa tid på bootfitting. Vissa har dock väldigt enkla fötter och jag unnar dem verkligen det (not..).</p><p></p><p>Jag köper allt begagnat och/eller billigt på nätet utom hjälm, lavinutrustning och pjäxor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="havreboll, post: 1298428, member: 60010"] Skit i mätaren, ställ dig på ett a4 hemma, rita av foten och mät längden. Ta cirka 0,5-1cm upp från måttet om du inte åkt mycket förut och vet att du vill ha det tajt. Som referens är mina fötter 28,7 och 28,5, jag har 45,5-46 i skor och kör på 28,5 i pjäxor. Hade jag varit ny på skidor hade jag nog gått på 29,5. Tänk också på att du i princip måste ha en formgjuten sula för att sitta riktigt bra i pjäxan och den gör foten kortare. Du vet inte om den där skalan redan räknar upp åt dig eller inte och du vet inte om du brukar ha större skor än vad man normalt har för en viss fotstorlek. Sen är det nästan omöjligt att köpa pjäxor på nätet enligt mig och få det bra. Risken är att du lägger hela mellanskillnaden och massa tid på bootfitting. Vissa har dock väldigt enkla fötter och jag unnar dem verkligen det (not..). Jag köper allt begagnat och/eller billigt på nätet utom hjälm, lavinutrustning och pjäxor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken storlek på pjäxor enligt bild?
Tillbaka
Topp