Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken storlek på pjäxor enligt bild?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1298498" data-attributes="member: 33485"><p>Pjäxorna som länkats skiljer sig väldigt mycket, Atomic Hawx Ultra är bland de pjäxor med lägst volym ur standardsortimentet medans Nexo LYT är bland de med störst. Vart bor du någonstans [USER=46684]@pontus_pf[/USER] ? Pjäxor är den absolut viktigaste delen i utrustningen, det handlar inte om att du -eller någon annan- behöver lägga 10+k på den materialmässigt mest avancerade pjäxan. Det handlar om att ha en pjäxa som passar dina fötter - för komfort, för dina anatomiska förutsättningar och för att dina rörelser ska förmedlas på ett vettigt sätt till skidan.</p><p></p><p>Nog skulle du märka skillnad på en pjäxa med 100 flex och de du har idag men den absolut största skillnaden ligger i passformen (som dessutom påverkar flexet i relativt stor utsträckning). Personligen skulle jag hellre ha en pjäxa med alldeles för lågt flex men god passform än styv pjäxa som sitter dåligt. Den förstnämnda skulle ge mig betydligt mer kontroll över skidorna även om jag skulle behöva kompensera med en hel del muskelkraft och bli begränsad i vilka skidor jag skulle kunna driva.</p><p></p><p>Du har en fot i storlek där det kan finnas en del kvar i slutet på säsongen så med lite flyt hittar du en till ett bra pris, även om reor på pjäxor är begränsat.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1298498, member: 33485"] Pjäxorna som länkats skiljer sig väldigt mycket, Atomic Hawx Ultra är bland de pjäxor med lägst volym ur standardsortimentet medans Nexo LYT är bland de med störst. Vart bor du någonstans [USER=46684]@pontus_pf[/USER] ? Pjäxor är den absolut viktigaste delen i utrustningen, det handlar inte om att du -eller någon annan- behöver lägga 10+k på den materialmässigt mest avancerade pjäxan. Det handlar om att ha en pjäxa som passar dina fötter - för komfort, för dina anatomiska förutsättningar och för att dina rörelser ska förmedlas på ett vettigt sätt till skidan. Nog skulle du märka skillnad på en pjäxa med 100 flex och de du har idag men den absolut största skillnaden ligger i passformen (som dessutom påverkar flexet i relativt stor utsträckning). Personligen skulle jag hellre ha en pjäxa med alldeles för lågt flex men god passform än styv pjäxa som sitter dåligt. Den förstnämnda skulle ge mig betydligt mer kontroll över skidorna även om jag skulle behöva kompensera med en hel del muskelkraft och bli begränsad i vilka skidor jag skulle kunna driva. Du har en fot i storlek där det kan finnas en del kvar i slutet på säsongen så med lite flyt hittar du en till ett bra pris, även om reor på pjäxor är begränsat. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Vilken storlek på pjäxor enligt bild?
Tillbaka
Topp