Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vilken systemkamera är bra just nu?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Coffan" data-source="post: 994242" data-attributes="member: 77561"><p>Jag har läst på en del senaste tiden. Är ute efter något för framförallt skidåkning, sufring klättring osv som även har bra filmegenskaper. Fastnat för Eos650D, Nikon 7000 men framfröallt Pentax K-30.</p><p></p><p>Den får i princip motsvarande betyg som Nikon D7000 men har en bättre prislapp, är väderskyddad med 81 tätningar och filmar i 720-60p och 1080-30 såklart.</p><p></p><p>Nackdelen är väl färre antal linser och möjligtvis utseendet.. </p><p></p><p>Om någon har koll på K-30 praktiskt så let us know, men på pappret tycker jag det verkar vara den ultimata sportkameran!</p><p></p><p>550d har fått riktigt taskig kritik för kvaliten och specsen är ju teoretiskt lägre.. Men lite billigare då..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Coffan, post: 994242, member: 77561"] Jag har läst på en del senaste tiden. Är ute efter något för framförallt skidåkning, sufring klättring osv som även har bra filmegenskaper. Fastnat för Eos650D, Nikon 7000 men framfröallt Pentax K-30. Den får i princip motsvarande betyg som Nikon D7000 men har en bättre prislapp, är väderskyddad med 81 tätningar och filmar i 720-60p och 1080-30 såklart. Nackdelen är väl färre antal linser och möjligtvis utseendet.. Om någon har koll på K-30 praktiskt så let us know, men på pappret tycker jag det verkar vara den ultimata sportkameran! 550d har fått riktigt taskig kritik för kvaliten och specsen är ju teoretiskt lägre.. Men lite billigare då.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Vilken systemkamera är bra just nu?
Tillbaka
Topp