Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken transceiver ska jag köpa?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 1331011" data-attributes="member: 47541"><p>Ja Ortovox använder ett system som de kallar för smart antenna system. transceivern känner av sin position och väljer att sända från den antenn som har den mest horisontella position. för att på så vis undvika problem med falska min och max på snöytan. ett problem som knappt längre finns i och med en tredje antenn men ändå..</p><p></p><p>Pieps IPS störnings skydd känner av ev. störningar i sändmiljön och ökar på sändningseffekten i händelse av störning. En funktion som enligt vissa tillverkare går i strid med tillverknings normen för lavinsändare då den påverkar batteri livslängden.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 1331011, member: 47541"] Ja Ortovox använder ett system som de kallar för smart antenna system. transceivern känner av sin position och väljer att sända från den antenn som har den mest horisontella position. för att på så vis undvika problem med falska min och max på snöytan. ett problem som knappt längre finns i och med en tredje antenn men ändå.. Pieps IPS störnings skydd känner av ev. störningar i sändmiljön och ökar på sändningseffekten i händelse av störning. En funktion som enligt vissa tillverkare går i strid med tillverknings normen för lavinsändare då den påverkar batteri livslängden. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Vilken transceiver ska jag köpa?
Tillbaka
Topp